Най-мощното кабрио

Автор: Труд
Най-мощното кабрио

8-литровият двигател с 4 турбо компресора се вгражда за последен път в сериен модел

След 17 години в производство Bugatti спира емблематичния за марката двигател с 16 цилиндъра. Преди да бъде “пенсиониран”, грандиозният мотор W16 ще счупи още един рекорд. Той ще задвижва най-мощното кабрио за всички времена, което ще се превърне в лебедовата песен на този технически шедьовър. Той генерира чутовните 1600 конски сили в актуалния модел Chiron, който беше лансиран през 2016 г. Огромният ресурс позволява движение със скорост до 440 км/ч. Това темпо е възможно, когато пътните условия са подходящи и водачът премахне ограничителя на скоростта.

При движение с пълно натоварване на двигателя обаче горивото в 100-литровия резервоар привършва за около 9 минути. Работният обем от 8000 куб. см и захранването с четири турбо компресора унищожават бензина изключително бързо. В глобалната обстановка на енергиен преход такива жадни за гориво автомобили са обречени на гибел. И за съжаление на почитателите на расови автомобили следващите модели на Bugatti ще бъдат електрифицирани, за да консумират по-малко бензин и да отделят по-малко вредни вещества.

Ексклузивният лимитиран модел W16 Mistral е последната кола на Bugatti, която ще се произвежда с големия двигател. Това е двуместен открит автомобил, който взаимства името си от острия вятър мистрал в Южна Франция, а означението W16 маркира броя и конфигурацията на цилиндрите. Технически моделът се базира на модификацията Chiron 300+, която преди три години постави световен рекорд за най-висока скорост на движение - 490 км/ч!

При толкова бързо шофиране аеродинамичният поток може да се превърне в ураган за шофьора и пътника на двете места в кабриото. Затова дизайнът на W16 Mistral се различава от този на Chiron. Предницата е по-ниско свалена и с по-голяма решетка, челното стъкло е по-извито и действа като щит за кокпита. Аеродинамиката цялостно е преработена, а задната част е с ново оформление, което спомага за отвеждането на въздушните струи и за по-добро охлаждане против прегряване на огромния двигател. Горещият въздух от маслените радиатори преминава със свистене между новите Х-образни задни светлини. Задните светлини са хоризонтално подравнени и позволяват на въздуха да тече през калниците, което намалява аеродинамичното съпротивление.

Структурата на автомобила не позволява инсталирането на автоматично сгъваем мек покрив. Вместо това гюрукът трябва да се отваря и затваря ръчно. В случай на преобръщане въздухозаборниците зад подглавниците осигуряват необходимата защита. Те са изработени от карбон и могат да издържат цялото тегло на автомобила.
Този тип екстремни кабриолети не са най-комфортните за шофиране, но никой друг открит модел не предлага такава мощност и бързина. W16 Mistral се очертава като истинско съкровище за колекционери и не е случайно, че всички предвидени за производство 99 екземпляра са предварително продадени на цени около 6 млн. евро.

Черно и жълто в интериора

За цветовите решения на Bugatti W16 Mistral главният дизайнер Ахим Аншайд и неговият екип са вдъхновени от модела Type 57 Roadster Grand Raid Usine от 1934 г., който е боядисан в ярко жълто и черно. Това са били любимите цветове на основателя на компанията Еторе Бугати (1881 - 1947 г.). Повечето от колите, които той е карал, са били боядисани именно в жълто и черно.

При W16 Mistral каросерията е двуцветна, като черното преобладава в екстериора, а много ярко жълто се появява като контрастен елемент в интериора. Наред с това в кокпита са използвани материали от титан и карбон. Има също така детайли от фрезован алуминий и много кожа. За скоростния лост е приложен висококачествен дървен материал, комбиниран кехлибарена вложка, изваяна във формата на танцуващ слон - подходяща метаморфоза за този кабриолет. Всички повърхности са от изключително качество и от естествен произход. Изработени са с ръчен труд от майсторите на Bugatti във фирмената бутикова фабрика за автомобили във френското градче Молсхайм.

Най-четени