Русия изпада от китайския проект „Път на коприната“

Русия изпада от китайския проект „Път на коприната“

Още от тази година товари от Китай трябва да започнат да се пренасят по железопътната магистрала Баку-Тбилиси-Карс, заобикаляйки Русия. Китайците не са доволни от скоростта на доставка на товари през Русия за ЕС. Най-главното обаче е това, че има политическа неопределност в отношенията между Москва и Брюксел, пише руското издание „Газета“.

През септември ще започне сервизното обслужване на новата железопътна линия от Баку (порт Алят), през Тбилиси, до турският град Карс. Дължината на линията е 826 км. Строежът започна още през 2008 г и плановете бяха да бъде завършен за три години, но все още го дострояват. През юли т.г. най-накрая бе обявено началото на тест-драйв по железопътната линия.

Очаква се линията да започне да работи пълноценно в края на 2017 г. или началото на 2018-а. Тя трябва да стане съставна част на „Новия път на коприната“ – част от китайският мегапроект „Един пояс – един път“, който трябва да съедини Китай и Европа, чрез високоскоростни и безопасни търговски коридори.

Предполага се, че в началото на експлоатацията на магистралата, тя ще може да превозва до един милион пътника и 6,5 милиона тона товари на година, а в последствие може да достигне до 17-20 милиона тона и 2 милиона пътника.

Най-четени