Около 360 са извършените проверки от Комисията за защита на потребителите покрай „Черния петък”. Основните нарушения са свързани с начина, по който се обявява цената. Това каза за Нова телевизия председателят на КЗП Стоил Алипиев.
„Съобщението за намаление е маркетингов похват, който търговците използват. Този похват обаче не е уреден законово по какъв начин трябва да се прилага, като съобщението за намаление следва да се направи от най-ниско прилаганата цена един месец назад от неговото обявяване”, каза още Алипиев.
„Основното нарушение по линия на „Черния петък” е свързано с необявяване на старата цена, за да може потребителят да види какво е реалното намаление. Другото нарушение е необявяването на срок, за който действа съобщението за намалението”, добави Алипиев.
Председателят на КЗП, обяви че вече има наложени глоби покрай „Черния петък”. „Промоциите обаче не са само в нехранителния сектор. От началото на годината установихме нелоялни търговски практики, свързани с хранителните промоции”, коментира Алипиев.