Отново се налага ремонт в "Дървеница" заради старата, амортизирана мрежа - за последните 5 години в района са регистрирани над 67 аварии и то по време на отоплителния сезон, а не е приятно да се спира често топлоподаването през зимния сезон. Това заяви Росен Флоров - директор на ТР "София Изток" в коментар за част от предстоящите летни ремонти на "Топлофикация София" заедно с Росен Тирков, ръководител отдел "Контрол и оценка на инвестиционната и ремонтна дейност".
"След анализ на авариите и състоянието на топлопреносната мрежа в квартала, предприехме кампания в далечната 2016 г. да извършим проектиране на всички тресета в квартал "Дървеница" и да подменим топлопреносната мрежа. След дългия процес на съгласуване с различните инстанции на проектите и даване на разрешение за строеж, стартирахме миналата година, а тази година планираме да завършим ремонтите там", обясни Флоров по БНТ.
По думите му, жителите на "Дървеница" могат да бъдат спокойни, че в "следващите 25-30 години там няма да има аварийност и прекъсване на топлоснабдяването" и ще се радват на по-качествена и надеждна услуга.
Според Росен Тирков миналогодишният ремонт в столичния квартал е бил първият етап от общо седем проекта, които трябва да се реализират. Районът е трудно проходим и по време на ремонтните работи се въвежда временна организация на движение, което прави невъзможно всичко планирано да се приключи за една година.
Дваата коментираха и другия голям ремонт в София, който започва днес - цялостната реконструкция на улица "Цар Иван Шишман", която ще остави центъра на столицата без топла вода за 5 месеца и поетапно ще бъдат затваряни и отваряни кръстовищата за автомобилно движение.
"Казусът с топлоподаването по ул. "Шишман" е същият като този в кв. "Дървеница" - изключително стар топлопровод - над 40 години. Нормално е да сменим топлопровода след основен ремонт на пътната настилка и инфраструктурата, за да не се окаже след няколко години, че трябва да се извършват основни ремонтни дейности на топлопровода и да разрушим изградената от Столична община инфраструктура", обясни Росен Флоров.