Наесен: Брадъри, селяни и певци в тв ефира

Наесен: Брадъри, селяни и певци в тв ефира

Фермери ергени, бигбрадъри, певци и детска „Евровизия”.

Така най-кратко може да се опише предстоящият сезон на тв екрана наесен. При всички телевизии ще важи едно правило – участниците в шоутата ще са обикновени хора, а не известни. Така почти всеки кандидат за звезда ще има шанс да получи своите пет минути слава.

50 000 лева за новия Рафи

Още малко и хората на Маги Халваджиян ще тръгнат из големите градове на страната на лов за поредните гласовити българи, желаещи да станат новия „Х фактор”. За четвъртия сезон на шоуто победителят ще има не само опция за договор с музикална компания, но ще вземе и 50 000 лева, за да може да продуцира сам свое парче, ако реши. Шоуто вече е доказало, че открива таланти – един от тях е бургазлията Рафи, който от няколко години гастролира от предаване в предаване.

Биг брадър настройва камерите си

През лятото ще работят и подопечните на продуцентите Нико Тупарев и Радо Тушев, защото от Нова тв вече обявиха старта на кастинга за ново издание на „Биг брадър”. След като в Къщата се извървяха де що има известни и не чак толкова известни ВИП-ове, от Нова тв са решили, че е време пак да правят обикновени хора звезди. Сред въпросите, на които трябва да отговарят кандидатите да живеят по 24 часа пред камери, са „Участвал ли си в бой?”, „Ходил ли си на психолог?”, „Имаш ли самочувствието, че си ненадминат любовник?”.

Но, както почти всяка година напоследък, двете големи телевизии ще се борят за зрители със сходни формати. По Нова тв „Биг брадър” (с гласа най-често на продуцента Радо Тушев, бивш политически радиожурналист) ще дава задачи на десетима мъже и жени, които трябва да ги преодолеят, за да не останат без бюджет за седмицата. Не е ясна стойността на наградата за победителя. През годините тя е стигала 300 000 лв.

Агроконкуренция – Би Ти Ви срещу Нова

По Би Ти Ви Иван и Андрей ще подлагат на изпитания други мъже и жени, решени да живеят както преди 100 години във „Фермата”. Вече са избрани 400-те финалисти, от които ще бъдат селектирани и 15-имата участници. Снимките на предаването започват през август, а голямата награда е 100 000 лева. И не само че и едните, и другите ще живеят откъснати от света, ами Нова тв обяви и своя формат на селскостопанска тематика - „Фермер търси жена”.

Разнообразие в ефира се очаква да внесе БНТ, чиято есен ще мине под знака на домакинстването ни на детската „Евровизия” на 21 ноември. Освен това ще се реализира и надпреварата за малчугани между 7 и 12 години „Детето гений”. Това е формат на английския тв канал „Ченъл Фор”, който се прави в партньорство с МЕНСА България.

Печалбата тази пролет за победителите на екрана:

160 000 лв. и две коли

160 000 лв. и 2 коли раздадоха телевизиите тази пролет. Това е общият сбор на материалните награди в най-големите риалити предавания, без да се броят хонорарите, дадени на известните личности, за да ни забавляват от екрана. Куфарче със 100 000 лв. получи Симеон Червенков, който победи в първия MasterChef, а 60 000 лв. трябва да види всеки момент в сметката си Пламен Любенов от Варна, който танцува на ръце и така стана талантът на България (Би Ти Ви). Откритието на пролетния тв сезон – Ненчо Балабанов, вече си взе колата – награда за превъплъщенията му в „Като 2 капки вода” по Нова тв, а Симона Пейчева обеща да повози всичките си конкуренти от „И аз го мога”, след като й дадат нейния автомобил.

Извън материалните страсти двете големи телевизии не спираха да воюват с данните си за рейтинги. И понеже разчитат на две различни агенции за меренето на тяхната гледаемост, данните им се разминават и леко объркват и зрителите, и бранша.

Според агенция ГАРБ най-гледаното шоу тази пролет е било „България търси талант” по Би Ти Ви и делът на предаването му е бил 42,8% от зрителите. Дори и талантите обаче не са успели да победят турския сериал „Завръщане”, чиито епизоди са били гледани средно от над 46% от аудиторията. Данните на агенцията показват, че най-предпочитаното шоу от хората между 18 и 49 г. е било MasterChef – то е следено средно на епизод от 41,8% от всички зрители в най-атрактивната група за рекламодателите. Най-успешното шоу на Нова тв -„Като 2 капки вода”, пък е привличало средно на издание по 28,6% от зрителите в същата възраст. Преди ден от Би Ти Ви оповестиха и проучване на „Маркет линс” от месец май, според което медията е най-гледаният тв канал у нас от хората над 15 г.

Данните на „Нилсън атмосфиър”, с които работи Нова тв, са по-различни и дават превес на тази медия. Според тях 37,2% от зрителите между 18 и 49 г. са избирали „Капките” всяка сряда вечер. Аудиторията в същата възрастова група на най-доброто шоу на конкуренцията – MasterChef, е била 28,2%.

Най-четени