Звездата падна от небето. Приземи се меко, опакована в контейнер и спусната със стоманени въжета от хеликоптер. Стъпи на свещения асфалт на най-старата писта в света в Брукландс край Лондон, където още през 1909 г. са организирани първите състезания. Люис Хамилтън, трикратният шампион във Формула 1, освободи „звяра” от желязната му клетка и първи го пришпори по трасето, след което каза: „Аз съм тотално зашеметен от звука, мощността и поведението на този автомобил. Такива коли мечтаят да карат хората...”
Новият Mercedes AMG GT R е най-наточеният GT модел с хомологация за масовите пътища. С дива мощ, активни аеродинамични елементи, завиване с всички колела и леки сплави AMG GT R представлява брутална състезателна машина, която може да се кара не само на пистата, но и по магистралата. Каските за водача и пътника до него са силно препоръчителни, защото всяко докосване на педала на газта кара 4,0-литровия турбомотор V8 да реагира светкавично. С увеличаване на налягането на нагнетявания въздух мощността е вдигната до 585 конски сили, а въртящият момент - до 700 Nm. Свирепата тяга достига до задните колела през 7-степенна трансмисия с двоен съединител. Максималната скорост е 318 км/ч, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 3,6 секунди. Настройките на предавателната кутия и ходовата част са направени за каране на писта. Целият автомобил е разработен на митичната Северна отсечка на „Нюрбургринг”, известна като Зеления ад. Неслучайно AMG GT R се набива в очи с крещящия си зелен цвят. Двуместната обтекаема каросерия е покрита с активни аеродинамични елементи, които променят позицията си в зависимост от скоростта, за да осигурят оптимално притискане към асфалта. Прилагани са леки материали като карбон и магнезий. За първи път в AMG GT завиват и задните колела, за да подобрят пътното поведение при бързо движение в завои.