Петте стълба на успеха за всеки уеб сайт

Петте стълба на успеха за всеки уеб сайт

В момента в интернет има повече от 1,3 милиарда уеб сайта и броят им расте с всяка секунда.  Преди да стартират бизнес, много собственици смятат, че разработването на уеб сайт е първата стъпка. Накратко казано, това е вярно. От съществено значение обаче е първо да направите крачка назад и да разгледате общите си бизнес цели. Вместо да мислят, че просто се нуждаят от уеб сайт, собствениците на бизнес първо трябва да осъзнаят, че това, от което се нуждаят, са клиенти. Уеб сайтът е само средство или канал за тяхното получаване.

Клиентите се намират в точка А, а точка Б е моментът, в който те конвертират, купуват или предприемат желано действие. Ако пътят между тези точки е ненужно дълъг, неравен и пълен с препятствия, клиентите ще намерят друг маршрут до друга дестинация и ще купят нещо от конкурентите. От друга страна, ако създадете гладка магистрала по живописен маршрут с много удобства, достигането до точка Б е много по-желано и дори чакано с нетърпение.

Точно както пътниците, клиентите имат специфични нужди, които трябва да бъдат задоволени, за да предприемат действия - не всички от тях са еднакви. По време на пътуването има основни нужди като кола, бензин и асфалтиран път. След това има по-малки нужди като климатик или пък музика. Според SEO агенция SEOWebDesign същата концепция важи и при изработка на уеб сайт и тази идея е известна като "Йерархията на нуждите на уеб сайта".

Когато разглеждате тази йерархия, има пет ключови мерки, които са от решаващо значение за успеха на всеки уебсайт, и резултатите ви ще бъдат много по-добри, ако им обърнете нужното внимание. Нека ги обсъдим заедно.

Функционалност

Тази мярка се отнася до основните нужди, които има посетителят на уеб сайта. За пътуване по шосе те се нуждаят от кола, която пали и има работещи педали. Когато разглеждат уеб сайт, платформата трябва да работи, целевите страници трябва да се зареждат, сайтът трябва да има уеб хостинг и най-важното - да е сигурен.

В голямата схема на нещата уеб сайтове, които отговарят само на основните нужди от функционалност, не добавят значителна стойност за потребителя. Тази мярка е повече или по-малко очаквана и служи за основа. За много компании усилията им приключват именно тук. След като проектът е стартирал за първи път, те просто забравят за него. Често това означава, че уеб сайтът им не дава резултатите, които би трябвало да очакват от най-голямата маркетингова платформа в света - интернет.

Надеждност

След като са изпълнени основните изисквания за функционалност, има цял набор от нови нужди, които влизат в действие. Автомобилът не може да изключва десет мили след началото на пътуването. Спирачките трябва да работят всеки път, когато натиснете педала.

Вашият уеб сайт трябва да работи постоянно. Разбира се, той изглежда добре, но работи ли? Има ли остарели плъгини? Не е ли станал несигурен? Работи ли добре на настолен компютър, а на мобилни устройства? Оптимизирани ли са кодът и изображенията за бързо зареждане?

Уеб сайтовете трябва да притежават определено ниво на надеждност. Не само че е от решаващо значение да поддържате тази мярка. Трябва да е очевидно и че я цените. Поддържайте компонентите на уеб сайта си редовно актуализирани. Дайте приоритет на бек енд анализите и следете за управлението на съдържанието. Надеждният уеб сайт заслужава доверие и няма технически несъответствия.

Да е лесен за разбиране

Да имате уеб сайт, който изглежда добре и функционира, не е достатъчно. След като сте изгладили всички функционалности и надеждността, клиентите трябва да разбират за какво става дума във вашия сайт. Те трябва да разберат смисъла, който стои зад вашите усилия и трябва да бъдат поведени по пътя, който искате да извървят. По време на пътуване това е основната причина, поради която хората отиват до определена дестинация. Хората пътуват до магазина за хранителни стоки за да си купят храна, до киното за забавление, до бензиностанцията за гориво и т.н. Вашият сайт трябва да отговаря лесно на въпроса "защо".

Успехът в това отношение се свежда до това колко добре разбирате целевия си пазар.

  • Кой е вашият идеален клиент или клиентка?
  • Какви са техните нужди?
  • Как комуникират?
  • Какви видове съдържание намират отклик у тях?

В крайна сметка, това е уникалното предимство, което предоставяте с вашия уеб сайт. Той трябва да насърчава хората да предприемат желаното от вас действие, независимо дали става въпрос за регистрация за вашият бюлетин, създаване на профил или закупуване на продукт. Един уеб сайт върши отлична работа, когато веднага става ясна целта му пред посетителите.

Да привлича вниманието

След като сте покрили първите три мерки в йерархията на потребностите, следващата ви задача е да формирате стратегии, които имат за цел да стимулират привличането на клиенти. Връщайки се към аналогията с пътуването, това е нещото, което дава на хората конкретни причини да посетят дадена дестинация. Провежда ли се голямо събитие? Дали пейзажът е красив по това време на годината?

Що се отнася до уеб сайта, трябва да мотивирате посетителите да посетят вашата платформа и да създадете пътища за придвижване на трафика. Вашето предлагане трябва да съответства на нуждите на клиента, за да го привлечете към сайта си. А страницата, на която те попадат, трябва да бъде проектирана специално за целта, поради която са попаднали на нея.

В този момент в действие влизат много тактики извън сайта. Тези тактики се отнасят до начина, по който рекламирате уеб сайта си, начина, по който промотирате чрез маркетинг на съдържанието, използвате социалните медии, SEO оптимизация, възпитавате потенциални клиенти и т.н. При наличието на над 1,3 милиарда сайта хората се нуждаят от причини да изберат конкретен. Вашият трябва да се отличава от останалите.

Ако погледнем общата картина, способността ви да направите това и да направите уебсайта си привлекателен е това, което превръща посетителите в клиенти.

Изпълнение

Накрая, на върха на йерархията, са техническите аспекти и стратегиите за придобиване. Въпреки това, както със сигурност знаете, мрежата е нещо, което се променя с всеки изминал час. Поддържането на ефективността на сайта ви е безкрайна задача. Дори след като отстраните всички текущи проблеми, трябва да се ангажирате с непрекъснат цикъл на прецизиране на формулата, която го кара да превръща посетителите в клиенти.

Ако хората ходят на къмпинг в парк, който е ваш, то трябва да се уверите, че тези къмпинги са добре поддържани, боклукът е събран, а съоръженията са в отлично състояние. Освен това трябва да намирате начини да направите парка още по-добър, така че повече хора да се върнат през следващия сезон.

При уеб сайта е същото. Това е мястото, където усъвършенствате промоционалните стратегии, оптимизирате офлайн присъствието си и се уверявате, че съдържанието и потребителското изживяване допринасят за нивата на конверсия. Имайте предвид, че уеб стандартите се променят доста с течение на времето.

При това положение е най-добре да приемете нагласата, че нищо не е постоянно. Този цикъл на фини настройки трябва да включва чести AB тестове, наблюдение на тенденциите в предпочитанията на потребителите, усъвършенстване на маркетинговата ви фуния, анализ на моделите на сканиране и др. Вземете за пример Amazon. Експертите зад кулисите постоянно провеждат тестове, за да открият нови начини за адаптиране към потребителите.

През 2011 г. сайтът е имал много по-голям акцент върху популяризирането на общи оферти, докато днешното оформление е насочено към персонализираните препоръки. Проучванията показват, че този тип персонализирано съдържание може да увеличи процента на конверсия с близо 70%. С течение на годините Amazon явно е взел предвид този съвет, като е прецизирал интерфейса си и фуниите за преобразуване.

В този момент вероятно правите изчисления, за да обосновете възвръщаемостта на инвестициите си. Колкото и важни да са мерките от първа до четвърта, тази мярка ги обединява и гарантира, че уеб сайтът ви ще има постоянен успех.

Заключение

Подобно на всички сфери на живота, външният вид ще ви отвори само една част от вратите напред. Уеб сайтовете не правят изключение. В наши дни сайтът служи като лице на бизнеса. Начинът, по който той функционира, привлича хората, поддържа интереса им и ги насърчава да предприемат действия, казва много за вас и вашата марка.

 Ако искате уеб сайтът ви да се задържи за дълго време и да генерира клиенти и продажби за вашия бизнес, клиенти или пък дарения за вашата организация, уверете се, че тези пет важни мерки присъстват в плана ви.

Предоставено от: SEOWebDesign

Най-четени