75% от пътуванията могат да се извършват в електрически режим
За първи път от официалното си представяне през октомври 2021 г. новият Range Rover е достъпен за поръчка във всички свои версии. Вече се приемат заявки и за усъвършенстваните хибридни варианти на модела със зареждане от контакт (PHEV). Техните показатели за производителност на електрическото задвижване с Plug-in система са дори по-добри от първоначално прогнозираните. В допълнение за първи път се предлагат и 7 места в кабината.
Хибридите P510e и P440e предлагат изключителна ефективност. Отделяните стойности на въглероден диоксид са свалени до 18 г./км, като пробегът на електричество достига до впечатляващите 113 км. Тези параметри са по-добри от прогнозираните на премиерата 100 км пробег и под 30 г./км въглероден диоксид.
Благодарение на своите качества Plug-in хибридните модели покриват всекидневните дистанции на повечето водачи в изцяло електрически режим. Това означава, че 75% от пътуванията могат да се извършват с нулеви емисии, без изобщо да се замърсява природата.
От бляскавото представяне на модела в Кралската опера в Лондон до днес Land Rover отчита безпрецедентно интерес към Range Rover. Повече от 2 милиона индивидуални конфигурации вече са направени на уебсайта на производителя от потребители от целия свят.
“Новият Range Rover е най-желаният, елегантен и способен луксозен SUV автомобил в света - споделя Ник Колинс, изпълнителен директор от концерна Jaguar Land Rover. - Нашите ефективни нови хибридни задвижвания с разширен пробег подобряват изживяването при шофиране с баланс между мощност, финес и ефективност. Собствениците на автомобила могат да извършват пътувания до 113 км с нулеви емисии.”
Plug-in хибридният Range Rover е един от малкото такива модели, които предлагат възможност за бързо зареждане с 50 киловата и могат да се зареждат до 80% за по-малко от час. Това го прави един от най-бързите зареждащи се хибриди в световен мащаб.
Най-мощният Plug-in хибриден задвижващ вариант P510e комбинира литиево-йонна батерия с капацитет от 38 киловатчаса, електромотор с мощност 105 киловата и шестцилиндров трилитров двигател с вътрешно горене. Тази задвижваща система ускорява автомобила от 0 до 100 км/ч за 5,5 секунди.
Наред с Plug-in хибридните модели, които съчетават почти безшумно шофиране, новият Range Rover се предлага и с ефективни “меки” хибридни шестцилиндрови бензинови и дизелови мотори, както и с изцяло нов бензинов двигател V8. Клиентите също така имат избор от интериор с четири, пет или седем места в стандартна или дълга база.
Новият Range Rover се предлага с нива на оборудване SE, HSE и Autobiography. Ексклузивното изпълнение First Edition е налично през първата година на производство. През 2024 г. към гамата ще се присъедини и изцяло електрически вариант. Това ще бъде първият от поредицата електрически автомобили на Land Rover.
Стратегията на марката е всеки модел да се предлага с чисто електрическо задвижване.
Range Rover SV е върховото изпълнение на модела, като съчетава лукс, мощ и възможност за персонализация с ексклузивни материали, които включват бляскави метални повърхности, гладка керамика, устойчива дървесина и мека алтернативна устойчива кожа. Този вариант може да бъде конфигуриран в повече от 1,6 милиона комбинации. Характерни са специфични дизайнерски елементи и емблемата SV, маркираща участието в разработката на експертите от отдела Special Vehicle Operations.
Новият Range Rover SV се предлага в стандартна и дълга база. Двигателите са с мощност 510 конски сили (Plug-in хибрид), 350 к. с. (дизел) и 530 к. с. (бензин V8). Новият мотор V8 е със 17 процента по-икономичен и произвежда 50 Nm повече въртящ момент от предишния 5-литров компресор. Така максималната скорост е повишена над 260 км/ч.
В дългата база се предлага четириместен интериор. Луксозният дизайн е съсредоточен около елегантна конзола по цялата дължина на купето. Тя разполага с електрическа клубна маса, електрически разгъващи се поставки за чаши и интегриран хладилник с гравирани кристални стъклени съдове Dartington.
Екраните на задните седалки с размер 13 инча са най-големите, монтирани някога в модела.