В Централна и Източна Европа: Засилено търсят логистични площи

Възможно е връщане към традициите

Инвеститорите в Централна и Източна Европа се насочват към строителството на логистични площи, тъй като има засилено търсене в този сегмент. Това се случва заради трицифрените ръстове на онлайн търговията, която разширява своите складове в момента на пандемия с COVID-19, става ясно от анализ на консултантска компания на пазара на имоти.

През първото тримесечие на 2020 г. най-привлекателен за инвеститорите е бил жилищният сегмент от пазара на имоти, който е привлякъл 30% от вложенията. След това са офисите (27%) и логистичните и индустриалните площи (26%). По данни на консултантската компания, размерът на всички транзакции за първите три месеца на годината в страните от Централна и Източна Европа е 3,9 млрд. евро, като част от сделките са били стартирани през 2019 г. Полша и Чехия имат дял от 86% в общия обем сделки.

С разпространението на коронавируса интересът на инвеститорите се насочва предимно към логистични бази и складове, които са необходими при онлайн търговията. Още преди пандемията онлайн продажбите бързо нарастваха, но сега те са основните начин за покупка на определени стоки. Очакванията са, че след края на пандемията онлайн търговията ще продължи успешно да се развива, което пък привлича инвеститорите.

Възможен е обаче и друг сценарий за поведението на потребителите. Мерките срещу разпространението на вируса постепенно ще бъдат разхлабени, но в началото хората ще ограничат пътуванията си и посещението на ресторанти. Затова може да използват всяко излизане навън, за да си купят нещо. След дълго време стоене вкъщи пред компютъра и телевизора хората може да имат по-голяма нужда да се върнат към традициите като например си купят вестник и се разходят в традиционен магазин. Защото макар онлайн пазаруването да е по-бързо, то не може да бъде сравнено с удоволствието да хванеш с ръка вещта или дрехата, които искаш да си купиш, както четенето на компютъра не може да бъде сравнено с държането на книга или вестник в ръка. При едно връщане към традициите след пандемията може да нарасне интересът и към традиционните магазини.

Публикувано от Труд

Този уебсайт използва "бисквитки"