Министър Аврамова: ВиК Перник има проект за 106 млн. лв. за реконструкции в мрежата

През 2019 г. има напредък по всички стратегически пътни проекти – магистралите „Хемус“, „Струма“, „Европа“ и скоростния път Видин–Ботевград. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова в отчет за работата на министерството.

Министърът отбеляза, че през октомври бяха пуснати предсрочно за движение 9,3 км от „Хемус“. Работи се активно и в източната част на магистралата – в участъка от п.в. „Белокопитово“ до „Буховци“.

През тази година започна и изграждането на нови 134 км от „Хемус“, като през този месец правителството доказа, че довършването на магистралата е топ приоритет и пое финансов ангажимент за изграждане на оставащите близо 89 км от трасето. Така 223 км ще се изграждат от държавното дружество „Автомагистрали“. „Хемус“ ще е готова през 2023 г.

От другия приоритетен проект - АМ „Струма“, бяха пуснати предсрочно 6,5 км в участъка от Благоевград до Крупник, което позволи автомобилният трафик да бъде изведен от Благоевград.

По няколко ключови пътни проекта започна работа през тази година. Строи се магистрала „Европа“ от Драгоман до Сливница, предстои началото на строителството в другия лот – от ГКПП „Калотина“ до Драгоман. Вече е в процес на изграждане и пътят Видин-Ботевград, който е ключов за развитието на Северозападна България.

На финалната права е и обходът на Габрово, който е тясно свързан с тунела под Шипка. Реализацията и на този проект стартира през 2019 година, като бе обявена процедура за набиране на оферти за строителство на съоръжението. Вече се строи най-дългият тунел в България – „Железница“, както и участъците преди и след него.

Много активно се работи и по проекта за Околовръстния път на София - от „Младост“ до Цариградско шосе.

Паралелно с това през 2019 година със средства от ОПРР 2014-2020 бяха рехабилитирани 21 отсечки от пътища втори и трети клас. До този момент над 343 км са обновени, а стойността на ремонтите е 295 милиона лева. Сред тях са 21 км от пътя Кричим-Михалково-Смолян, 15 км от пътя Чирпан-Симеоновград, 30 км между Плевен и Ловеч, 21 км през прохода Петрохан, 10 км от Пловдив до Асеновград и 17,4 км от Враца към пещера Леденика.

Продължава изпълнението на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради. До момента са обновени над 1800 от общо 2022 сгради със сключени договори за целево финансиране. Още почти 100 са в строителство, а по над 90 други текат подготвителни дейности.

По отношение на водния сектор като успех може да бъде отчетено пускането в експлоатация на язовир „Пловдивци“, който ще снабдява Мадан и Рудозем. Това е първият язовир за питейни нужди, построен в България през последните 30 години.

Предизвикателствата пред ВиК отрасъла ще са много и през следващата година. ВиК дружествата ще управляват огромни инвестиции – водни цикли по ОПОС 2014-2020. Към момента всички 14 ВиК дружества, които са бенефициенти по програмата, са подали проектни предложения в определения срок и 11 от тях вече имат сключени договори за финансиране.

ВиК Перник също ще управлява проект за 106 млн. лв. за реконструкции в мрежата и подобряване на качеството на услугата. За съжаление, в предишния програмен период беше изпусната възможността да бъдат извършени такива инвестиции, което е една от причините за настъпилата водна криза, отчете министър Аврамова Правителството осигури за спешни мерки близо 5 милиона лева, с които ще бъдат реализирани мерки за справяне с настъпилото бедствено положение.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"