Пускат виртуален бокс тази година

Електронните спортове вървят смело по стъпките на истинските, а в бъдещето може и да пресекат пътищата си. Една от първите крачки в тази насока е разработването на видео игра, в която състезателят участва с истинските си движения. След създаването на електронна Формула 1 на базата на автомобилни симулатори, боксът също е на път да се появи във виртуалния свят.

Компанията BetConstruct обяви, че тази година ще представи играта VR Fight Club. Тя ще позволи на геймърите да се изправят един срещу друг на ринга, за да определят кой е по-корав. Любопитно е, че действията на онлайн персонажите ще се управляват не с джойстик или клавиатура, а с истинските ръце, крака и тяло (и глава) на състезателите. Това със сигурност ще даде максимален реализъм на боевете, като единственото, което участниците ще пропуснат от изживяването на боксовите звезди, е болката от противниковия юмрук.

Онлайн „боксьорите“ ще имат възможност да се бият един срещу друг в турнири с истински съперници.

„Симулаторите на виртуална реалност вече са факт от известно време и позволяват на хората да извършват дейности, които няма как да правят в реалния живот – заяви Рафаел Бадалян, шеф на иновациите в BetConstruct. - Очаквам нашият продукт да помогне на геймърите да се докоснат максимално близо до истинското боксово изживяване. Освен игра, това ще е истинска тренировка за състезателите, тъй като участието ще изисква доста сериозна физическа активност.“

Сред възможните слабости на проекта обаче е анулирането на разликите в категориите, която дава предимство на по-тежките и силни състезатели в реалния свят. Базираното на сензори движение на геймърите ще дава предимство на по-дребните, бързи и ловки „онлайн боксьори“ срещу големите момчета, които са значително по-тромави. Освен това от уравнението ще изчезне и болката, както и умението на състезателя да се справя с нея. Така голямата боксова истина „Всеки има план, докато не получи удар в лицето“ на Майк Тайсън едва ли ще играе голяма роля на виртуалния ринг.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд

Този уебсайт използва "бисквитки"