Не е лошо да се помисли за нов самолет, заяви шефът на “Авиоотряд” 28
Спират го от полети
“Техническата проверка е винаги на ниво. Гарантираме, че всеки път преди излитане се прави проверка и техническа експертиза”, каза още ген. Коджейков. “Това, че пилотите познават територията, им е помогнало да кацнат. По отношение на поддръжката мога да кажа, че тя е на високо ниво.
Не е имало проблеми с части и осигуряването на поддръжката се прави по всички високи изисквания на авиационната безопасност. Не се правят никакви компромиси с безопасността на самолета, категоричен бе Коджейков. Той обяви, че се очаква експертизата на инженерите и звеното за безопасност, за да стане ясно каква е била повредата и какъв ремонт има нужда. Дотогава самолетът няма да бъде в движение.
“Правителственият “Фалкон” ще бъде спрян, докато не се установи причината за аварията. Заради тези проблеми, които той прави, може би трябва да се погледне по друг начин на тази машина. Тук не става въпрос за годините”, заяви Коджейков. Той добави, че не е лошо да се помисли за нов самолет. Според него такова решение трябва да бъде взето, за да се избегнат подобни инциденти. Той припомни, че в правителствения самолет се возят президентът, министър-председателят и представители на управлението на държавата и че най-важна е сигурността на пътниците.
Шест аварии за 4 години
- 11 февруари 2015 г. Каца аварийно на летище София, след като единият колесник не се прибира.
- 18 февруари 2015 г. За втори пореден път след излитане информационното табло е дало сигнал, че колесникът не се е прибрал.
- 15 Април 2015 г. Техническа повреда, при която отново включила светлинната сигнализация за проблем при прибиране и спускане на колесника на самолета. Тогава е изпратен за ремонт в Швейцария.
- 30 август 2019 г. При излитане от Варна за Пловдив и трите колесника не се затварят.
- 10 април 2019 г. Пука гума при кацане в Брюксел.
- 15 ноември 2019 г. Навигационната система отказва напълно при опит самолетът да се приземи в София.
През 2001 година
Костов го купува за $42 млн.
През ноември 1998 г. правителството на Костов възлага на тогавашния транспортен министър Вилхелм Краус да вземе самолет с функциите на лаборатория за облитане и ВИП цели. В началото на 1999 г. е сключен договор с френската компания “Дасо интернешъл” за изработката на нов самолет “Фалкон-2000”, както и за продажбата и възможността на връщане на стария “Фалкон-50”. За последния са платени 12,3 милиона долара. Новият самолет е доставен през юли 2001 г. за 29,3 милиона долара. За двете машини заедно с оборудването и резервните части РВД е трябвало да плати по договора 42 милиона долара. От тях реално са преведени 35.8 милиона долара, сочи доклад на комисия, назначена през 2002 г. от транспортния министър в кабинета на царя - Пламен Петров.
Луксозен, но неудобен
Французите го правят за бизнесмени
Иначе Фалкон 2000 е един от най-успешните модели на френската компания “Дасо Авиасион” в сферата на бизнес авиацията. Представлява двумоторен самолет от бизнес класа за регионални полети. Произвежда се от самолетостроителната компания “Дасо Авиасион” и е летателен апарат от разработената серия “Фалкон бизнес самолети”. Оригиналната версия е сертифицирана през 1994 г. Самолетът е със специално разработени малки реактивни турбовентилаторни двигатели тип CFE738, вариант CFE738-1-1B, на самолетостроителната фирма от САЩ CFE. Различните му модели могат да превозват от 8 до 19 пътници. Екипажът му е от двама души. Дължината му е 20,23 м. Височината - 7,06 м. А около 7000 км е дължината на полетите, които може да извършва. Максималната му скорост е 890 км в час и може да се издигне на 14 000 м височина.
Премиерът се срещна с посланика на САЩ в Гърция
С 20% дял ще участваме в терминала Бургас - Александруполис
България ще участва с 20% дял като акционер в проекта за играждането на терминал за втечнен природен газ Бургас - Александруполис. Това заяви премиерът Бойко Борисов след срещата си с посланика на САЩ в Гърция Джефри Пиат.
“Акцент на срещата ми с посланика на Съединените американски щати в Гърция Джефри Пиат бе диверсификацията на източниците и маршрутите за доставка на природен газ за България и региона на Югоизточна Европа. Отбелязах извършените от началото на 2019 г. до момента доставки на втечнен природен газ за българския пазар - 396 млн. куб. метра, в това число 182 млн. куб. метра газ с произход САЩ”, каза още Борисов.
“В момента “Булгаргаз” прави анализ за количествата втечнен природен газ, които предстои да резервира в рамките на втората обвързваща фаза на пазарния тест”, поясни премиерът. В хода на разговора беше дадена висока оценка за сътрудничеството между България и САЩ в областта на сигурността и отбраната като партньори в НАТО.
На Четвъртата среща на Върха в Солун премиерът се срещна и с гръцкия си колега Кирякос Мицотакис. “Ускорената реализация на газовия интерконектор между България и Гърция е приоритетен не само за нас, но и за целия регион. Само преди дни проверих напредъка на изграждането на дейностите на връзката, чийто старт беше даден през месец май тази година. Така ще подобрим енергийната сигурност на цяла Югоизточна Европа”, категоричен беше Борисов.
“Нашите две страни са стълбове на стабилност в региона и силни застъпници на регионалното сътрудничество и европейската и евроатлантическа интеграция на страните от Западните Балкани”. Тази обща позиция изразиха в хода на срещата министър-председателят Борисов и гръцкият премиер Мицотакис.
Бойко Борисов и Кирякос Мицотакис бяха единодушни, че България и Гърция са стратегически партньори и в този контекст е необходимо поддържането на приятелски и отворен диалог във всички сфери от общ интерес.