Според 61% от българите професионалното образование гарантира добра работа

Рашидов помага на музикантите от БНР Към момента средното им възнаграждение е 550 лева

5000 лева гаранция за шофьорката от “Тракия, нямало опасност да се укрие 29-годишната Цвета Таскова, която предизвика катастрофата край Вакарел, излиза на свобода

10 обвинения са повдигнати срещу нападателя от Торонто

Маймуна и миещи мечета идват в зоопарка на Шумен Павианът Шмоко ще има булка

Условна присъда за магистрат

Започна Съветът за сътрудничество на високо равнище между България, Румъния, Сърбия и Гърция, в който участва Бойко Борисов

Босненската и хърватската полиция арестуваха 20 трафиканти на нелегални преселници

ГЕРБ: Заставаме твърдо зад Емил Христов и той няма да подава оставка

Трябва ли да ми изплащат „клас“ със задна дата, ако е дължим

„Екзакта”: Големият процент от българите искат запазване на Комисията по досиетата

Шофьор на автобус в София намери и върна портмоне с пари

За провокация и за подхвърлени пари в случая с Иванчева и дума не може да става, заяви Сотир Цацаров

Валери Симеонов: НСТС единодушно отхвърли законопроекта за изменение и допълнение на КСО

Модерен лазер за лечение на ретината заработи в Медицински университет-Варна

Електронни винетки сменят хартиените (обзор)

Хартиените винетки ще станат електронни и ще се плащат за изминати километри вместо за период от време, а тол такси ще се плащат само за пътища, построени със средства на частен ивнеститор. Това обясниха регионалният министър Лиляна Павлова и шефът на пътната агенция Лазар Лазаров.

Е-винетките могат да бъдат въведени най-рано през 2017 г. Според подписан през миналия петък договор със Световната банка до края на тази година финансовата институция трябва да изготви проект за промяна на сегашната система за плащане, като предложи на кабинета няколко варианта. Според министър Павлова един от вариантите е е-винетката да бъде въведена през 2020 г., когато бъде готов магистралният пръстен на страната.
„Възможно е пътната такса да бъде около 10 стотинки на километър за леките коли, но може и да е около 1 стотинка“, заяви Павлова, визирайки пътните такси, които ще заменят сегашните винетки. Лазаров уточни, че Световната банка трябва да изчисли колко километра пътува средно годишно българинът с леката си кола и оттам да се разбере каква да е основната такса.
„Ако излезе, че кара по 10 000 км годишно извън населените места, сегашната годишна винетка от 67 лв. ще се раздели на 10 000 и оттам ще получим размера на таксата“, обясни Лазаров. Не е ясно обаче по каква точно методика Световната банка ще изчисли колко средно пътува българинът.
При въвеждането на е-винетки всяко превозно средство ще трябва да се снабди с GPS приемник, който да отчита с голяма точност изминатите километри извън градовете. По думите на Лазаров това е единият вариант. Начинът за отчитане и плащане ще бъде решен до края на годината, като според Лиляна Павлова е твърде вероятно изминатите километри да се плащат с есемеси, както се плаща паркингът в големите градове.
Извън електронните винетки тол такси ще се въведат за пътища и съоръжения, изградени на принципа на публично-частното партньорство. „Ако намерим инвеститор, който да построи магистрала „Черно море“ между Бургас и Варна, той ще събира тол такси за това съоръжение и те ще зависят от направената от него инвестиция“, даде пример Павлова. Същото важи и за изграждането на тунел, виадукт, част от магистрала или друго важно пътно съоръжение. Тол такси за вече построени магистрали няма да се събират.
Другият основен принцип ще бъде повече да плащат по-тежките превозни средства, които увреждат повече пътищата. Тол таксите и е-винетките за тирове например ще бъдат многократно по-големи от тези за леките коли. Освен това е-винетките може да се въведат поетапно, като се започне първо от тировете и леките коли се оставят накрая.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.