Ирмена Чичикова: „Не ме докосвай” беше пътешествие и приключение

Бойко Борисов: Защо само ЧЕЗ да купим? Защо не купим и „Енерго Про” и ЕВН?

ККП иска премахване на конституционното ограничение от 2 мандата за президент Така Си Цзинпин ще може да се задържи на власт по-дълго

Човек е ранен, след като хеликоптер е извършил твърдо кацане в Арктика

Движението през прохода Шипка се ограничава заради честванията на 3 март

Откриха древен град под Солун

Психологът Магдалена Ангелова: Гласът е начин, по който бързо можем да достигнем до подсъзнанието на другия

ТИР с медицински материали се хвърли в дере Произшествието стана на главния път Велико Търново-Русе

Екатерина Захариева ще участва в Съвет “Външни работи” в Брюксел

Десетки ранени след пожар в дискотека в Италия

Николай Нанков поставя начало на дискусия за новото райониране на страната

Йорданка Фандъкова: ЧЕЗ е стратегическо дружество, важно е да има гаранция за качествена услуга Столична община няма нищо общо със сделката, заяви столичният кмет

Две обвинения получи мъжът, който нападна сестра си и се барикадира в къща във Велинград

3000 снегорина са в готовност да чистят пътищата от снега

Бойко Борисов пред младежите в ГЕРБ: Опозицията казваше, че “асфалт не се яде” – хората сега сами искат да им строим магистрали (ВИДЕО)

Влагат 1,2 млн. лв в единна система за туристическа информация

Държавата влага 1,2 млн. лв в изграждането на единна система за туристическа информация. Електронната база данни ще свързва Националния туристически регистър и регистрите на НАП, МВР и всички общини. Системата ще бъде задействана от идната година. Това съобщи в четвъртък във Велико Търново министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването на Международната борса “Културен туризъм”.

“Над 63% от българите са заявили, че биха искали да почиват по родните курорти, ако имат предварителна и пълна информация за хотелската база, храненото и атракциите. Това е само предварителен интерес, но не и направени резервации”, заяви министър Ангелкова.

Тя допълни, че за да искаме да посещаваме нашите курорти, трябва да се предлага достъпен и качествен продукт. Затова министерството на туризма е стартирало промяна в законодателната уредба за намаляване на административната тежест за малките семейни хотели и къщи за гости, както и завишаване на контрола на качеството и услугите, които се предлагат и за предотвратяване на укриването на доходи.

“Новите промени ще минат на Министерски съвет около юни, но самият закон ще влезе в сила от следващата година. В момента се приемат наредби, които регламентират квалификацията на екскурзоводите, планинските и ски учители, категоризацията на хижите, местата за настаняване и хранене”, уточни Ангелкова.
Тя добави, че културно-историческите маршрути ще бъдат акцент в националната ни туристическа реклама през 2015 и 2016 г. “Само с нашата култура и история можем истински да се идентифицираме, да станем разпознаваеми и България да се превърне в целогодишна туристическа дестинация”, подчерта министърът.

Ангелкова припомни, че страната ни се нарежда не едно от първите места в Европа по наличие на артефакти. “На територията ни има над 40 000 културно-исторически обекти и около 4200 религиозни храма. С това богатство, можем и сме длъжни с общи усилия да се превърнем в културно-историческа дестинация”, апелира Ангелкова.

По данни от 2014 г. около 40% от българите, пътували в чужбина, са го направили с цел културен туризъм, докато пътувалите в България с този мотив са били около 30%. “Амбицията ни е да обърнем посоката на тази тенденция”, подчерта Николина Ангелкова.

Международната борса “Културен туризъм 2015” се провежда в изложбените зали „Рафаел Михайлов”. Това е най-мащабното българско изложение за специализиран туризъм с международно участие, което продължава до 4 април и има богата съпътстваща програма. Организатори са община Велико Търново и общинската агенция „Царевград Търнов” в партньорство с Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация и Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции. В изложението се включиха 78 български и чуждестранни фирми, организации и общини. Министерството на туризма показва национален рекламен щанд от 40 кв.м, в който участват 5 изложителя от туристически региони, културни институции, общини и др. Освен България сред останалите участници тази година са туристически компании и организации от ЮАР, Хърватска, Индонезия, Виетнам, Индия, Китай, Гърция, Русия, Румъния, Македония, Мароко и Корея.

Програмата на борсата включва също дискусионна програма, филмов фестивал “На източния бряг на Европа”, национален конкурс „Чети и пътувай”, концерти и разнообразни атракции.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.