Пени Маркет България и през 2014 г. отбелязва ръст

Въпреки отрицателното развитие в бранша оборотът на търговската верига нарасна с над 10%

Независимо от трудната икономическа обстановка и продължаващата дефлация в страната, и 2014 г. беше успешна за Пени Маркет България, съобщиха от фирмата.

Докато браншът като цяло отбеляза спад, Пени Маркет България съумя да постигне номинален ръст в размер на 10,3% в сравнение с предходната година. „2014 година беше много успешна за нас. Това положително развитие не е нещо, което се разбира от само себе си“, коментира Клаус Шнайдер, управител, ресорно отговарящ за оперативната дейност на фирмата.

„Стратегията ни е поетапно да модернизираме магазините си. По този начин сме динамични и печеливши и растем със собствени сили – дори и в условията на трудна пазарна и конкурентна среда“, допълни Шнайдер. През 2014 г. веригата инвестира над 1,5 милиона евро в преустройства. Почти всички магазини на Пени Маркет България бяха модернизирани в съответствие с новия й стандарт.

„Благодарение на новото цветово оформление, по-широките коридори и приятната обстановка в частта с плодове и зеленчуци магазините ни се превърнаха в модерно място за пазаруване“, каза Шнайдер.

Най-новото допълнение в мрежата на Пени е откритият през септември 2014 г. филиал в София (Люлин). По време на строителството му фирмата е санирала и намиращото се до него игрище, на което учениците от близкото училище и жителите от района могат да спортуват в свободното си време.

Иновативен асортимент благодарение на местни и вносни продукти

Положителното развитие на дискаунтера в голяма степен се дължи и на иновативния му асортимент. Предлаганите почти 2.000 артикула са необичайно много за магазин от този тип. Пени предлага, както известни български и вносни марки, така и качествени собствени марки, чиито брой през 2014 г. се е увеличил.

Предлагайки голям брой български изделия, Пени подкрепя българските производители. През юли 2014 беше въведена собствената марка Penny. и тя даде облик на Пени Маркет България: Пени е гаранция за добро качество на изгодна цена. 120 артикула от тази марка вече се предлагат, а въвеждането на нови предстои.

Гаранцията за качество е много важна за веригата – поради това тя по собствена инициатива се е задължила да спазва принципите на прозрачност и самоконтрол. В тази връзка от март 2014 г. качеството на собствените марки се сертифицира от независимия институт Алименти. Пени Маркет е едно от малкото вериги в България, които предлагат тази услуга.

През същия месец на 2014 г. Пени се сдоби и с ново лице: Семейството на Пени, което срещаме по телевизията, радиото и на плакати, е символ за модерно и ориентирано към семейството място за пазаруване.

Ниско текучество и Дуална система за обучение

През 2014 г. служителите са се увеличили с почти 3%. От гледна точка на служителите Пени Маркет България е привлекателен работодател благодарение на предлаганите обучения, подобаващото заплащане, включването им в решаването на оперативни въпроси (Форум на служителите). Това е видно и от постоянно намаляващото текучество. Пени Маркет България е първата фирма от бранша, която от февруари 2015 г. в тясно сътрудничество с Германо-Българската Индустриално-Търговска Камара и Българо-Германския Център за Професионално Обучение предлага дуално обучение по немски стандарт. В рамките на двугодишно обучение млади хора се подготвят за позицията заместник-управител на магазин – практиката се провежда в магазин на веригата, а теорията се преподава в специален образователен център. На участниците в обучението се плаща началната заплата на редови служител в магазин. Освен това, Пени Маркет поема всички разходи по обучението. Тази програма е въведена, за да се подпомогне намирането на квалифицирани ръководни служители в процеса на продължаващата експанзия на веригата. За практическото обучение съзнателно са избрани магазини в икономически по-слаби райони – като Асеновград, Бяла Слатина, Нови Пазар и и Сливен. По този начин Пени България дава своя принос в борбата с безработицата сред младите хора в особено засегнати от нея региони.

Фирмената култура и начинът на управление се отличават с коректност и уважение

Принципът на взаимното уважение е съществена част от фирмената култура на Пени Маркет България. „Разбира се, че изпълняваме ангажиментите, които сме поели спрямо своите служители и своите бизнес партньори, плащаме редовно заплати, данъци и социални осигуровки“, потвърждава Зилке Янц, управител, отговарящ за ресорите Финанси и Администрация. Фирма Пени Маркет България се е задължила дейността й да съответства не само на законовите изисквания, но и на корпоративните принципи (Compliance) – оплаквания от служители и бизнес партньори може да се изпращат на посредник, който е външен за организацията. Той координира обработването им, като запазва в тайна самоличността на подателя на сигнала.

Перспективи през 2015 г.

Актуалният номинален ръст на оборота и през тази година е почти 10% и леко надскача очакванията на Пени Маркет. Подсигурено е откриването на 4 нови магазина и се работи по допълнителни проекти, за да се форсира налагането на веригата на българския пазар.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Новини