Доналд Тръмп е поискал изготвянето на доклад относно възможните нарушения на договор от страна на Русия

Кралица Елизабет Втора за пръв път присъства на Лондонската седмица на модата

Уърлпул изтегля над 310 000 потенциално опасни електрически кани

Ден за тричане Премиера на сборник пиеси от Емил Атанасов

Десетки българи са завлечени с пари от интернет измамник във Великобритания

Парфюмите и шампоаните замърсяват атмосферата повече от автомобилите

Вижте акцентите от броя на “Труд” в сряда, 21 февруари 2018

Шофьори без книжка излизат на пътя Разрешават на кандидат-водачите да карат с придружител

Израел ни предлага ракети spike (шип) Противотанковите средства на държавната военна компания RAFAEL са без конкуренция в света

Проф. Плочев: Не знам кой ми е началникът, не се чувствам виновен

Пенсионен фонд на Европарламента е на червено Регистрираният дефицит е от 326 млн. евро, има риск да се наложи данъкоплатците да го покрият

Мъж се барикадира в къща в тополовградското село Орешник

В Южна Франция бяха арестувани трима души, заподозрени в съучастие в атентатите в Каталуния през август 2017 г.

Вижте какво ще решава Министерският съвет утре, 21 февруари 2018 г.

Цветан Цветанов: С „Обединени патриоти“ сме единодушни за оставката на Валери Жаблянов

Пени Маркет България и през 2014 г. отбелязва ръст

Въпреки отрицателното развитие в бранша оборотът на търговската верига нарасна с над 10%

Независимо от трудната икономическа обстановка и продължаващата дефлация в страната, и 2014 г. беше успешна за Пени Маркет България, съобщиха от фирмата.

Докато браншът като цяло отбеляза спад, Пени Маркет България съумя да постигне номинален ръст в размер на 10,3% в сравнение с предходната година. „2014 година беше много успешна за нас. Това положително развитие не е нещо, което се разбира от само себе си“, коментира Клаус Шнайдер, управител, ресорно отговарящ за оперативната дейност на фирмата.

„Стратегията ни е поетапно да модернизираме магазините си. По този начин сме динамични и печеливши и растем със собствени сили – дори и в условията на трудна пазарна и конкурентна среда“, допълни Шнайдер. През 2014 г. веригата инвестира над 1,5 милиона евро в преустройства. Почти всички магазини на Пени Маркет България бяха модернизирани в съответствие с новия й стандарт.

„Благодарение на новото цветово оформление, по-широките коридори и приятната обстановка в частта с плодове и зеленчуци магазините ни се превърнаха в модерно място за пазаруване“, каза Шнайдер.

Най-новото допълнение в мрежата на Пени е откритият през септември 2014 г. филиал в София (Люлин). По време на строителството му фирмата е санирала и намиращото се до него игрище, на което учениците от близкото училище и жителите от района могат да спортуват в свободното си време.

Иновативен асортимент благодарение на местни и вносни продукти

Положителното развитие на дискаунтера в голяма степен се дължи и на иновативния му асортимент. Предлаганите почти 2.000 артикула са необичайно много за магазин от този тип. Пени предлага, както известни български и вносни марки, така и качествени собствени марки, чиито брой през 2014 г. се е увеличил.

Предлагайки голям брой български изделия, Пени подкрепя българските производители. През юли 2014 беше въведена собствената марка Penny. и тя даде облик на Пени Маркет България: Пени е гаранция за добро качество на изгодна цена. 120 артикула от тази марка вече се предлагат, а въвеждането на нови предстои.

Гаранцията за качество е много важна за веригата – поради това тя по собствена инициатива се е задължила да спазва принципите на прозрачност и самоконтрол. В тази връзка от март 2014 г. качеството на собствените марки се сертифицира от независимия институт Алименти. Пени Маркет е едно от малкото вериги в България, които предлагат тази услуга.

През същия месец на 2014 г. Пени се сдоби и с ново лице: Семейството на Пени, което срещаме по телевизията, радиото и на плакати, е символ за модерно и ориентирано към семейството място за пазаруване.

Ниско текучество и Дуална система за обучение

През 2014 г. служителите са се увеличили с почти 3%. От гледна точка на служителите Пени Маркет България е привлекателен работодател благодарение на предлаганите обучения, подобаващото заплащане, включването им в решаването на оперативни въпроси (Форум на служителите). Това е видно и от постоянно намаляващото текучество. Пени Маркет България е първата фирма от бранша, която от февруари 2015 г. в тясно сътрудничество с Германо-Българската Индустриално-Търговска Камара и Българо-Германския Център за Професионално Обучение предлага дуално обучение по немски стандарт. В рамките на двугодишно обучение млади хора се подготвят за позицията заместник-управител на магазин – практиката се провежда в магазин на веригата, а теорията се преподава в специален образователен център. На участниците в обучението се плаща началната заплата на редови служител в магазин. Освен това, Пени Маркет поема всички разходи по обучението. Тази програма е въведена, за да се подпомогне намирането на квалифицирани ръководни служители в процеса на продължаващата експанзия на веригата. За практическото обучение съзнателно са избрани магазини в икономически по-слаби райони – като Асеновград, Бяла Слатина, Нови Пазар и и Сливен. По този начин Пени България дава своя принос в борбата с безработицата сред младите хора в особено засегнати от нея региони.

Фирмената култура и начинът на управление се отличават с коректност и уважение

Принципът на взаимното уважение е съществена част от фирмената култура на Пени Маркет България. „Разбира се, че изпълняваме ангажиментите, които сме поели спрямо своите служители и своите бизнес партньори, плащаме редовно заплати, данъци и социални осигуровки“, потвърждава Зилке Янц, управител, отговарящ за ресорите Финанси и Администрация. Фирма Пени Маркет България се е задължила дейността й да съответства не само на законовите изисквания, но и на корпоративните принципи (Compliance) – оплаквания от служители и бизнес партньори може да се изпращат на посредник, който е външен за организацията. Той координира обработването им, като запазва в тайна самоличността на подателя на сигнала.

Перспективи през 2015 г.

Актуалният номинален ръст на оборота и през тази година е почти 10% и леко надскача очакванията на Пени Маркет. Подсигурено е откриването на 4 нови магазина и се работи по допълнителни проекти, за да се форсира налагането на веригата на българския пазар.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете