Нинова: Високата заплата на депутатите не попречи на „Суджукгейт“ и „Хасовогейт“ Възнагражденията не се дават, за да не се краде, допълни лидерът на БСП

“Фейсбук” отчита значителен ръст в поставените под предупреждение или премахнати публикации с екстремистко съдържание

Движението в тунел “Ечемишка” на “Хемус” ще бъде двупосочно в тръбата за Варна днес

Комисия в американския Сенат одобри номинацията на Майк Помпео за държавен секретар

Страните от Г-7 може да въведат нови санкции срещу Русия заради ситуацията в Донбас

Над 85 държави и организации ще участват във втората конференция “В подкрепа на бъдещето на Сирия” в Брюксел

МВнР: Няма данни за пострадали българи при инцидента в Торонто

Макрон пристигна на тридневно посещение в САЩ

Шофьорът на вана, който уби 10 души в Торонто, е участвал в програма за хора със специални нужди

Обсъждат балканските проекти в Букурещ Премиерът ще участва и в среща на ПСЮИЕ в Словения

Приеха Джордж Буш-старши в болница заради инфекция

18 души загинаха при пожар в караоке бар в Китай

Военен самолет се разби в Тунис, загинали са двама души

Задържаха заподозрения водач на вана, който уби 10 души в Торонто

Полицията залови голия мъж, убил четирима души в Тенеси

Мъжете пишат повече коментари под онлайн статии от жените

Сградата "Жустус Липсиус" в Брюксел, Снимка: Уикипедия

По-голямата част от хората, които пишат коментари под онлайн статиите са мъже, сочи ново изследване, цитирано от The Telegraph.

Д-р Фиона Мартин от Университета Сидни е проучила 15 популярни уебсайта, като е анализирала пола на авторите на коментари. Тя ги е категоризирала като “мъже”, “жени” или “неопределен”.

На международни страници мъже стоят зад 79 процента от коментарите, а най-големият процент на коментари, публикувани от жени достига едва 20 на сто. Въпреки че представителките на нежния пол са по-склонни да коментират в местни новинарски сайтове, достигайки дял от 35 процента, мъжете продължават да доминират в коментарните рубрики.

Изследването показва още, че жените по-често коментират, използвайки собственото си име, за разлика от мъжете. Обратно, на сайтове, където преобладава анонимност, делът на потребителите, идентифицирани като жени, намалява.

Резултатите потвърждават заключенията на проучване на Ема Пиърсън, която е изследвала приблизително един милион коментари, публикувани в New York Post през 2014 година. To разкрива, че 75 процента от коментарите са на мъже, въпреки че те съставляват 56 на сто от читателите на изданието.

Д-р Мартин смята, че едно от обясненията е, че жените вършат много повече неплатена работа. “Те просто нямат време за коментарните секции на новинарските уебсайтове”, казва ученият. Тя предполага, че коментарните рубрики отразяват всекидневните трудности на жените да изразят мнението си и да бъдат чути.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.