"Главболгарстрой" с най-голям шанс за „Струма“

"Главболгарстрой“ (ГБС) в съдружие с още две фирми е с най-голям шанс да бъде избран да проектира и изгради 23-километровата отсечка от магистрала „Струма“ между Кресна и Сандански. Това показват отворените вчера ценови оферти на трите консорциума, допуснати до този последен етап от надпреварата.

Консорциум „Струма лот 3.3“, в който влиза ГБС, иска за своята работа 255,72 млн. лв. с ДДС, което е най-ниската предложена сума. Отделно от това в предния етап, когато се оценяваха техническите оферти, този консорциум получи максимално възможните 100 точки, с което се класира на първо място по този критерий. Според правилата в крайната оценка със 75% ще участва ценовото предложение, а с 25% - техническото.

Другите две оферти са също на обединения от предимно български фирми, но техните оферти са по-скъпи, а техническите им предложения са оценени доста по-ниско. Обединение „ПСТ Струма 3“ е получило 33,43 точки, като иска за своята работа минимум 273,77 млн. лв. с ДДС. Третият участник - обединение „АМ Струма“, е оценен с 58,57 точки, но иска за своята работа минимум 311,76 млн. лв.

Тъй като конкурсът е за проектиране и строителство, и на трите фирми е позволено да предложат и максимална цена, която е с около 20 млн. лв. по-висока от минималната. Тя е за непредвидени разходи, но представлява праг, който няма да може да се надвишава.

До около месец ще бъде избран и изпълнителят на отсечката от „Струма“ между Благоевград и Железница. Така за наесен остава само изборът на изпълнителя на най-сложния участък - през Кресненското дефиле.

Участниците

- Консорциум „Струма лот 3.3“ в състав „Главболгарстрой Инфраструктурно строителство“ АД, „Главболгарстрой“ АД, „Пътстрой 92“ „Геострой“ АД

- Дружество по Закона за задълженията и договорите „ПСТ Струма 3“ в състав „ПСТ Груп“ ЕАД, „Рутекс“ ООД и „Понсстройинженеринг“ ЕАД

- Обединение „АМ Струма“ в състав „Трейс Груп Холд“ АД, „Пътища и мостове“ ЕООД, NGE Contracting - Франция

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика