109 банди разбити при акции на ГДБОП 860 обвинения след разследвания на антимафиотите

НС да даде зелена светлина за „Белене“ Партиите употребили за политически цели референдума за нова атомна централа

Съдът остави за постоянно в ареста съпрузите, обвинени за убийството в столичния квартал “Люлин”

Вижте акцентите от броя на “Труд” в понеделник, 26 февруари 2018

Русенец създаде една от най-бързо развиващите се компании в Силициевата долина

Двуметрови преспи блокират страната Комбинацията със студения арктичен въздух, който се спуска към Балканите от север, създават опасна обстановка на пътищата

Земетресение с магнитуд 5,5 по Рихтер край бреговете на Япония

Бандити няма, но ги хващат

Фънки и Хилда Казасян жури в „Като две капки вода“

„Юнайтед“ би „Челси“, Жозе не трепна

Мария и Мегз заровиха томахавките След като получи приза за Попфолк идол на годината, Фики се прибра да отпразнува изписването на първородния му син

„Лацио“ лети към Шампионската лига

Зелената империя – тъмната страна на WWF От 20 години швейцарската офшорка е оплетена с политико-икономически лобита в страната ни

Ген. Тодор Бояджиев разкри как е било подслушвано посолството на САЩ

Осъдиха на смърт 16 туркини за принадлежност към ИДИЛ

Мик Джагър: Пол Маккартни е шибан задник!

Фронтменът на „Ролинг стоунс“ е пословичен женкар, искал да уголемява пениса си чрез ужилване от пчели. Това се твърди новата книга „Мик: Дивият живот и бесният гений на Джагър“ от Кристофър Андерсен, ИК „Сиела“. Предлагаме ви откъс от нея:

Актьорът Джейсън Робъртс пита Мик: „Абсолютно си­гурен ли си, че искаш да направиш това?“ Двамата вече са прекарали няколко месеца на бреговете на река Амазонка, за да снимат филма на германския режисьор Вернер Херцог „Фицкаралдо“ – звучаща абсурдно, макар и истинска история за човек, обсебен от построяването на опера на планински връх в Перу. Изтощен и може би доста дезориентиран, Мик е на път да опита древен амазонски сватбен ритуал, предназна­чен за увеличаване на пениса.
„Това включва поставяне на бамбук върху мъжкия член и запълването му с жилещи пчели – казва филмовият режи­сьор Джулиън Темпъл, приятел на Джагър, който по-късно ще направи видеото на песента на „Стоунс“ Undercover of the Night в Мексико. – Така членът придобива размера на бамбу­ка.“ Според Темпъл той потвърдил, че ще опита болезнената процедура. „Мик прекара месеци в джунглата на Перу – каз­ва Темпъл. – Мисля, че започна да се побърква.“
Мик признава, че в този момент е бил „настинал, мокър, уморен, ранен“ и че му е било дошло до гуша от непоноси­мите условия на снимачния терен. По средата на филмиране­то Робъртс е получил амебна дизентерия и напуска. Скоро и Мик го последва. Въпреки че целият филм е заснет с Клаус Кински в главната роля, Херцог вярва, че единствено Джагър може да изпълни поддържащата роля, която е бил нает да изиграе: тази на тъповат актьор.

Тежките условия при заснемането на „Фицкаралдо“ не разколебават Мик, който продължава да търси филмови роли – но както при всичко останало в неговия живот, при свои собствени условия. Той отхвърля предложението да изиграе ролята на Рустър във филмова адаптация на „Ани“ срещу два милиона долара и ролята отива при Тим Къри. Вместо това предпочита да се яви на кастинг за ролята на Моцарт в „Амадеус“, но продуцентите предпочитат неиз­вестния младеж Том Хълси.

Мик обаче няма намерение да изостави ролята, за ко­ято е роден – тази на рок божество, да отиде при някой млад изпълнител. Той се скрива в тренировъчен лагер в Беркшир Маунтин в Масачузетс за шест седмици „и рабо­ти направо като куче“ по подготовката на предстоящото десетседмично турне в двайсет и осем града през есента на 1981 година. Мик описва изпитанието като „ежедневни часове на изтезания… много по-трудно, тъй като остаря­вам“. С наближаването на турнето талията му е вече 69 см, а кантарът показва 60 кг.

Не всички изисквания към Мик са от физическо естество. Както винаги, останалите от „Стоунс“ стоят отзад, а лидерът им поема отговорността буквално за всеки детайл, от финан­сирането и рекламата чак до костюмите, сценичния мизанс­цен, пътуването и уреждането на хотелите. „Никой друг – оп­лаква се той – не си мръдва и пръста.“
Никое парче не може да бъде по-подходящ химн за Мик от Start Me Up, нежна реге мелодия, преработена в изключи­телно хард парче, което отново поставя „Ролинг Стоунс“ в центъра на вниманието. Пуснато през август 1981 година, то веднага се превръща в класика и изстрелва новия албум на групата „Tattoo You“ на върха на класацията, подготвяйки сцената за тяхното най-успешно турне до този момент.

Сцената обаче е подготвена и за още един конфликт меж­ду Джагър и Ричардс. Щом научава, че 1,2 млн. долара от парите на бандата са похарчени за мизансцена и сценичните съоръжения – включително специален подемен кран, който да повдига и движи Джагър, за да може той да хвърля карам­фили в тълпата, китаристът побеснява и ругае Мик, че е превърнал турнето „в скапана странична атракция“. Страничната атракция на Мик ще бъде гледана от два милиона души и ще събере повече от 50 млн. долара постъпления – най-доходният концертен тур в историята на музиката изобщо.
Пътьом има и още напрегнати моменти. В Ню Орлиънс от зрителите са конфискувани трийсет пистолета. В Сиатъл една жена с револвер успява да се приближи на крачка от Мик, преди да я арестуват. Докато записват за НВО по време на финалната спирка на турнето в Хемптън Роудс, щата Вирджиния, един фен скача на сцената и се насочва към Мик, преди ох­раната да успее да го спре. Кийт реагира светкавично, сваля китарата си и я строшава върху главата на мъжа.

Има моменти, в които на Ричардс му се иска да направи същото и на Мик. По ирония отчуждението помежду им е по-голямо отвсякога точно около пускането на техния хитов сингъл Waiting on a Friend (В очакване на приятел) – слад­никавата възхвала, написана от Джагър за приятелството му с Кийт. Когато някоя песен е приемана на сериозно от Кийт, Мик се държи възмутително вулгарно, фръцка се по сцената с кесия, висяща от китката му, докато Ричардс бълва огън и жупел. Той, на свой ред, му го връща, като завладява сцената с безкрайно соло на китара, докато Мик кипи от безсилие в периферията.
Това чувство е особено познато на Джери Хол, която се прави, че не й пука, докато Мик безобразничи с цяла кохорта боготворящи го тийнейджърки – по-точно такива, които биха могли да са деца на негови връстници. Джагър купонясва в манхатънски клубове като „Ксенон“ и „Реджин“ с осемнай­сетгодишната „Дебютантка на десетилетието“, Корнилия Гест, миловидна блондинка, дъщеря на хайлайфната двойка Уинстън и С. Ю. Гест. Дейвид Макгъф си спомня как Мик „крещял и ритал“ фотографите, когато го хванали с нея в ло­бито на хотел „Карлайл“ в пет и трийсет сутринта. (По-късно, когато Гест търси нещо за обличане в гардероба си, един неин приятел измъква черно сако от ламе и го пробва. „Страхотно е“, въздиша той. „Ами как иначе – отговаря Гест. – На Мик е.“)

Джагър е не по-малко разтревожен, когато папараците го снимат в клинч с друго осемнайсетгодишно момиче, Гуини Ривърс, на дансинга на Студио 54 в четири часа сутринта. Гуини е била в пелени, когато Мик се запознава с нейния баща, известния художник Лари Ривърс. Разбираемо е, че Мик про­дължава да хвърля къчове по фотографите, които изключи­телно много го затрудняват при свалянето на млади жени.
Макгъф чака на летище „Кенеди“, за да снима присти­гането на Пол Маккартни, когато забелязва видимо пияния Джагър да се появява от самолета и да се насочва към оч­акващата го лимузина. Въпреки че Макгъф и колегата му фотограф Рон Галела уверяват Мик, че са там, за да снимат Маккартни, а не да го безпокоят, той им се разкрещява: „Абе, майната му на Пол Маккартни. Пол Маккартни е просто един шибан задник!“ Той вика, рита фотографите, разбива апарата на Галела и се насочва, клатушкайки се, към колата си.

Накрая, когато й писва от компулсивното женкарство на Мик, Джери му отмъщава, като започва нова, щастлива връзка с женения четиресет и шест годишен коневъд Робърт Сангстър. „Къде бих могла да отида след Мик? – опитва се да обясни Джери. – Робърт може да го купи десет пъти.“

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.