Фронтменът на „Ролинг стоунс“ е пословичен женкар, искал да уголемява пениса си чрез ужилване от пчели. Това се твърди новата книга „Мик: Дивият живот и бесният гений на Джагър“ от Кристофър Андерсен, ИК „Сиела“. Предлагаме ви откъс от нея:
Актьорът Джейсън Робъртс пита Мик: „Абсолютно сигурен ли си, че искаш да направиш това?“ Двамата вече са прекарали няколко месеца на бреговете на река Амазонка, за да снимат филма на германския режисьор Вернер Херцог „Фицкаралдо“ - звучаща абсурдно, макар и истинска история за човек, обсебен от построяването на опера на планински връх в Перу. Изтощен и може би доста дезориентиран, Мик е на път да опита древен амазонски сватбен ритуал, предназначен за увеличаване на пениса.
„Това включва поставяне на бамбук върху мъжкия член и запълването му с жилещи пчели - казва филмовият режисьор Джулиън Темпъл, приятел на Джагър, който по-късно ще направи видеото на песента на „Стоунс“ Undercover of the Night в Мексико. - Така членът придобива размера на бамбука.“ Според Темпъл той потвърдил, че ще опита болезнената процедура. „Мик прекара месеци в джунглата на Перу - казва Темпъл. - Мисля, че започна да се побърква.“
Мик признава, че в този момент е бил „настинал, мокър, уморен, ранен“ и че му е било дошло до гуша от непоносимите условия на снимачния терен. По средата на филмирането Робъртс е получил амебна дизентерия и напуска. Скоро и Мик го последва. Въпреки че целият филм е заснет с Клаус Кински в главната роля, Херцог вярва, че единствено Джагър може да изпълни поддържащата роля, която е бил нает да изиграе: тази на тъповат актьор.
Тежките условия при заснемането на „Фицкаралдо“ не разколебават Мик, който продължава да търси филмови роли - но както при всичко останало в неговия живот, при свои собствени условия. Той отхвърля предложението да изиграе ролята на Рустър във филмова адаптация на „Ани“ срещу два милиона долара и ролята отива при Тим Къри. Вместо това предпочита да се яви на кастинг за ролята на Моцарт в „Амадеус“, но продуцентите предпочитат неизвестния младеж Том Хълси.
Мик обаче няма намерение да изостави ролята, за която е роден - тази на рок божество, да отиде при някой млад изпълнител. Той се скрива в тренировъчен лагер в Беркшир Маунтин в Масачузетс за шест седмици „и работи направо като куче“ по подготовката на предстоящото десетседмично турне в двайсет и осем града през есента на 1981 година. Мик описва изпитанието като „ежедневни часове на изтезания... много по-трудно, тъй като остарявам“. С наближаването на турнето талията му е вече 69 см, а кантарът показва 60 кг.
Не всички изисквания към Мик са от физическо естество. Както винаги, останалите от „Стоунс“ стоят отзад, а лидерът им поема отговорността буквално за всеки детайл, от финансирането и рекламата чак до костюмите, сценичния мизансцен, пътуването и уреждането на хотелите. „Никой друг - оплаква се той - не си мръдва и пръста.“
Никое парче не може да бъде по-подходящ химн за Мик от Start Me Up, нежна реге мелодия, преработена в изключително хард парче, което отново поставя „Ролинг Стоунс“ в центъра на вниманието. Пуснато през август 1981 година, то веднага се превръща в класика и изстрелва новия албум на групата „Tattoo You“ на върха на класацията, подготвяйки сцената за тяхното най-успешно турне до този момент.
Сцената обаче е подготвена и за още един конфликт между Джагър и Ричардс. Щом научава, че 1,2 млн. долара от парите на бандата са похарчени за мизансцена и сценичните съоръжения - включително специален подемен кран, който да повдига и движи Джагър, за да може той да хвърля карамфили в тълпата, китаристът побеснява и ругае Мик, че е превърнал турнето „в скапана странична атракция“. Страничната атракция на Мик ще бъде гледана от два милиона души и ще събере повече от 50 млн. долара постъпления - най-доходният концертен тур в историята на музиката изобщо.
Пътьом има и още напрегнати моменти. В Ню Орлиънс от зрителите са конфискувани трийсет пистолета. В Сиатъл една жена с револвер успява да се приближи на крачка от Мик, преди да я арестуват. Докато записват за НВО по време на финалната спирка на турнето в Хемптън Роудс, щата Вирджиния, един фен скача на сцената и се насочва към Мик, преди охраната да успее да го спре. Кийт реагира светкавично, сваля китарата си и я строшава върху главата на мъжа.
Има моменти, в които на Ричардс му се иска да направи същото и на Мик. По ирония отчуждението помежду им е по-голямо отвсякога точно около пускането на техния хитов сингъл Waiting on a Friend (В очакване на приятел) - сладникавата възхвала, написана от Джагър за приятелството му с Кийт. Когато някоя песен е приемана на сериозно от Кийт, Мик се държи възмутително вулгарно, фръцка се по сцената с кесия, висяща от китката му, докато Ричардс бълва огън и жупел. Той, на свой ред, му го връща, като завладява сцената с безкрайно соло на китара, докато Мик кипи от безсилие в периферията.
Това чувство е особено познато на Джери Хол, която се прави, че не й пука, докато Мик безобразничи с цяла кохорта боготворящи го тийнейджърки - по-точно такива, които биха могли да са деца на негови връстници. Джагър купонясва в манхатънски клубове като „Ксенон“ и „Реджин“ с осемнайсетгодишната „Дебютантка на десетилетието“, Корнилия Гест, миловидна блондинка, дъщеря на хайлайфната двойка Уинстън и С. Ю. Гест. Дейвид Макгъф си спомня как Мик „крещял и ритал“ фотографите, когато го хванали с нея в лобито на хотел „Карлайл“ в пет и трийсет сутринта. (По-късно, когато Гест търси нещо за обличане в гардероба си, един неин приятел измъква черно сако от ламе и го пробва. „Страхотно е“, въздиша той. „Ами как иначе - отговаря Гест. - На Мик е.“)
Джагър е не по-малко разтревожен, когато папараците го снимат в клинч с друго осемнайсетгодишно момиче, Гуини Ривърс, на дансинга на Студио 54 в четири часа сутринта. Гуини е била в пелени, когато Мик се запознава с нейния баща, известния художник Лари Ривърс. Разбираемо е, че Мик продължава да хвърля къчове по фотографите, които изключително много го затрудняват при свалянето на млади жени.
Макгъф чака на летище „Кенеди“, за да снима пристигането на Пол Маккартни, когато забелязва видимо пияния Джагър да се появява от самолета и да се насочва към очакващата го лимузина. Въпреки че Макгъф и колегата му фотограф Рон Галела уверяват Мик, че са там, за да снимат Маккартни, а не да го безпокоят, той им се разкрещява: „Абе, майната му на Пол Маккартни. Пол Маккартни е просто един шибан задник!“ Той вика, рита фотографите, разбива апарата на Галела и се насочва, клатушкайки се, към колата си.
Накрая, когато й писва от компулсивното женкарство на Мик, Джери му отмъщава, като започва нова, щастлива връзка с женения четиресет и шест годишен коневъд Робърт Сангстър. „Къде бих могла да отида след Мик? - опитва се да обясни Джери. - Робърт може да го купи десет пъти.“
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш