Чадъри с традиции

Създадена през 1884 година и подчинена на богати традиции, една френска компания за производство на чадъри продължава да удържа с качество и търпение конкуренцията на евтините екземпляри, които понякога не изкарват и ден.

Днес в “Пиганиол” в централния френския град Ориак годишно се правят по 50 000 - 60 000 чадъра, а служителите на фирмата са 35. Всъщност Ориак е известен точно като център за производство на луксозни чадъри, но сега са останали едва две от всички над 10 фирми в миналото. Което прави успехът на “Пиганиол” още по-впечатляващ. Продукцията на фирмата представлява една трета от цялата, която се прави от френски компании, но е капка в морето, в което годишно в страната влизат 15 милиона чадъра от чужбина.

Все пак да отбележим, че в случая става дума за луксозния клас, а за високата позиция, извоювана от “Пиганиол”, говори фактът, че чадъри на фирмата участват в годишните дефилета на висша мода в Париж, Ню Йорк, Милано.

А за поддържане на нивото семейните традиции са в успешна комбинация с новите технологии. Познанията за изработката на качествени чадъри са предавани от уста на уста и от ръка на ръка пет поколения в семейството. В компанията сега работят двама стилисти, които имат задачата да подготвят всяка година 2 колекции. “Знаем, че повечето хора приемат за класика черния чадър, но ние сме убедени, че се налага да излезем от този стереотип и да се развиваме”, казва Матю Пиганиол. В тези колекции има около 400 модела от всякакви размери и видове. Първият етап предвижда отпечатването на дигитален вариант на бъдещия чадър. Нататък с лазер се изрязват парчетата плат. Всяко парче подробно се изследва с ултравиолетова светлина за евентуални дефекти. Шиенето и монтажът на всички фини и механични части на чадъра са изключително внимателни, което е от най-важните правила в работата във фирмата.

По всичко личи обаче, че скоро “Пиганиол” може да имат и доста повече работа. Защото, както казва Матю, интересът в Япония към творенията на фирмата се разраства и заявките непрекъснато растат. За доверието към марката помага и фактът, че от 1998 година “Пиганиол” е получила признанието да добавя към етикета на всеки чадър и надписа “Ориак”, т.е. географското обозначение, което се смята за гаранция за качество.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл