Uber сваля продажбите на коли

Популярността на платформата за споделени пътувания Uber в САЩ вече заплашва продажбите на нови коли. Това показва проучване на консултантската компания Magid Advisors, проведено сред 2400 участници.

Анкетата сочи, че ползването на услугите на Uber е нараснало само за една година - от 2014 до 2015 г., от 4 на 17%. Вторият въпрос в анкетата е бил дали потребителите на Uber биха обмислили повторно покупката на кола. Според проучването 22% от потребителите на Uber на възраст между 18 и 64 години, които са използвали услугата през последните 6 месеца, споделят, че отлагат покупката на кола именно поради тази причина.

В същото време обаче услугата на Uber сама по себе си е източник на търсене на нови автомобили, което може да противодейства на ефекта, отчетен в проучването на Magid, посочват авторите му. Дилър на автомобили в Тексас например дори предлага отстъпка от цените на новите коли за купувачите, които са шофьори на Uber. Въпреки това е изчислено, че резултатите от проучването означават приблизително 3-4 млн. души, които могат да отложат покупката на нов автомобил заради Uber.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес