Температури до 34 градуса и превалявания в планините ни очакват днес

Продължава издирването на момчето, което изчезна в Дунав

На 20 юни 2019 да почерпят

Луис Енрике напусна националния отбор на Испания

САЩ въведоха санкции срещу руска финансова компания

Земетресение от 6,5 по Рихтер в Западна Папуа в Индонезия

Военни и индустриални обекти с американско присъствие са били атакувани в Ирак

„Американ Еърлайнс“ закупува 50 от най-новите модели пътнически самолет на „Еърбъс“

Борис Джонсън е начело и след третия кръг на изборите за приемник на Тереза Мей

Партиите излизат на пазара, НС няма идеи за контрол на покупките ДПС предложи дарения без лимит, ГЕРБ - безплатни партийни клубове

Два български ТИР-а катастрофираха в Румъния, шофьор е загинал Причина за инцидента е спукана гума на единия от камионите, съобщават от МВнР

Бой между деца в София прати 11-годишен в „Пирогов“

12 000 лева глоба за шум на открито (обзор) МВР поема контрола върху нарушителите на закона

Болниците стопили дълговете си с 30 млн. лв.

19-годишна българка е арестувана в Гърция за разпространение на детска порнография

Тираджии стават аркадаши на Дунав мост

„Аркадаш, айде да ми платиш такса и винетка, че с картата не става, ето ти парите на ръка“, е най-често срещаната реплика между закъсали тираджии на Дунав мост. Въведеното от 1 декември т.г. плащане за тежкотоварни автомобили само чрез ПОС-терминали предизвика хаос на ГКПП и километрични опашки преди граничната бариера.

ТИР-колоната се точи трети ден от входа на Русе край „Метро“, по бул. „България“ и стига досами кръговото кръстовище пред граничната бариера. Чуждестранни шофьори твърдят, че чакат минимум по 4-5 часа. Някои висят цяла нощ и се притесняват да не замръкнат на околовръстния път, където висят проститутки и сутеньори. На моста ги обработват за десетина минути.

„Шефът се кара, че не си спазвам работното време и графика на шайбите“, казва всеки втори шофьор на опашката. Превозвачи се притесняват, че не могат да спазят срока на доставка и отказват поръчки, за да не плащат неустойки. Алтернативният им, но оскъпен маршрут е през ГКПП Силистра, защото фериботите в Свищов и Оряхово не работят заради ниските води на Дунава.

Транзитните тираджии закъсват най-често заради забравени ПИН-кодове на банковите карти, пречупени или износени пластики, които електронните четци разпознават трудно. Други пък си носят само пари в брой и се оправдават, че не са прочели предупредителната табела на Дунав мост за новия режим. Те настояват да се допусне смесено плащане с карта и в брой, както за леки автомобили.

Такса мост за камиони над 12 т и с повече от 3 оси е 37 евро, а винетката е 4-11 евро. Тираджиите на зор ги дават на ръка на българските им колеги, които плащат вместо тях с картите си налога. Най-предвидливите шофьори се договарят още на опашката за услугата и се движат в пакет до моста, за да не чакат на пункта.

„През първия ден са обработени 1529 товарни превозни средства, от които 925 на изход, този обем е близък до обичайния транспортен поток“, уточниха от митница Русе. За да преминават по-бързо камионите, е отворено допълнително трасе и документите се приемат на три гишета.

През ноември разплащането е ставало в брой и чрез ПОС-терминали, но обслужването на ТИР-ове вече е само чрез ПОС-терминали. Новата система ще елиминира и възможността за корупция при заплащането на пътни и винетни такси.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.