Президентът Радев: България и Грузия трябва да използват стратегическото си положение на двата бряга на Черно море

София има дефицит на нови апартаменти

Извинение за фалшиви картини в галерия „Структура” Организаторите и собственикът на творбите били подведени

Животновъдите ще получат 26,3 млн. лева de minimis

Разследват опит за палеж на барака, ползвана за фитнес

МВнР: Няма данни да е имало българи на самолета, попаднал в силна турбуленция

Апелативният съд в Търново с позиция за намалена присъда за убийство в Бяла Апелативната прокуратура в старата столица внася протест за промененото наказание от 20 на 3 години затвор

Щрахе няма да става евродепутат Планира да се завърне в политиката

ББР създава уеб платформа за финансиране на проекти 11 банки за развитие ще си сътрудничат

Показаха новия европейски изтребител на авиошоуто в Бурже (ВИДЕО)

Дете издъхна по време на игра в Стражица 8-годишното момче е починало от задушаване, след като си глътнало езика

Вижте верните отгори от днешната матура по БЕЛ

Заев се отказа от предсрочни избори Но ще прави ремонт на правителството

Иран се закани да превиши разрешения лимит на запаси от обогатен уран

Борисов: Всички нови аутобани – с корекции

Държавата няма да допусне некачествено строителство на магистрали, защото впоследствие това ще се стовари върху нас под формата на санкции от Брюксел. Това заяви премиерът Бойко Борисов по време на икономическа конференция на в. „Стандарт“.

Запитан как държавата ще компенсира строителния бранш, ако Брюксел намали финансирането на инфраструктурни проекти, премиерът отговори, че строителният бизнес може сам да си нанесе щета, ако не изпълнява качествено проектите.

По думите на Борисов досега у нас няма нито една магистрала, която да е пусната, без строителните компании да са направили поне 2-3 корекции на няколко километра. „Надявам се, че строителният бранш е разбрал, че няма да отпуснем нивото на качество, защото впоследствие това може да се стовари върху нас като санкция от Брюксел. Така че да знаят, че асфалта ще го мерим и няма да има компромиси”, заяви той.

Премиерът отчете, че към този момент страната ни е втора по усвояване на еврофондове и че сме под средните за Евросъюза 2% грешки. Той изрази увереност, че следващата година ще бъде доста по-добра за туризма. „Руските туристи догодина ще се върнат. Така го усещам“, каза Борисов.

Строителните фирми отнесоха критики и от страна на регионалния министър Лиляна Павлова. Тя се оплака, че в министерството идват много сигнали по европейската програма за саниране на жилищни блокове. В тях се казва, че най-вече малките фирми, които са ангажирани с проектите, работят некачествено и често искат отлагане на срокове, което поставя под риск проекта, финансиран по приключващата вече оперативна програма „Регионално развитие“. На много места малките фирми нямат нужния капацитет като скелета, работници, нямат механизация. „Искаме да подкрепяме малките и средните предприятия, но виждаме, че те нямат възможности, затова трябва да намерим най-доброто решение на проблема“, призова Павлова бизнеса в лицето на КРИБ и Камарата на строителите в България, чиито ръководства присъстваха на конференцията.

682 млн. лева за новия участък от “Хемус”

Минимум 682 млн. лв. ще струва проектирането и изграждането на новия участък от магистрала “Хемус” според отворените вчера ценови оферти на кандидатите. С най-ниска цена за първата от двете отсечки е обединението между българските фирми “ИСА 2000” и “Орс инфраструктура” – 253,9 млн. лв. без ДДС. За другата отсечка най-ниска е ценовата оферта на турската компания “Ташяпъ Иншаат Таахют Санайи ве Тиджарет” – 429,4 млн. лв. И двамата кандидати обаче не са с най-високи оценки за техническите им предложения, а общата оценка е сбор между ценовата оферта и техническото предложение. Резултатите от крайното класиране ще излязат до месец.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.