Павлова: Колкото повече приходи събираме, толкова повече реинвестираме в пътищата

"Нашата воля и желание е да продължим с инвестициите и поддържането на пътната мрежа. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на пресконференция, където бяха представени новите винетни стикери за 2016 г.", предаде „Фокус“.

„Нашата воля, нашето желание е да продължим с инвестициите за развитие и поддържане на пътната мрежа. И европейските фондове и плановете ни за инвестиции и ново строителство на правителството продължава. За последните години с над 3 млрд. сме инвестирали за строителството на нови магистрали и рехабилитация на пътища. Извън средствата, средно годишно около 200 млн. се инвестират в текущ ремонт. Европа не дава пари за дупки, а за ново строителство и рехабилитация на основни направления“, заяви Палова. По думите й, изцяло ангажиментът на поддържане на пътищата е на правителството.

„Колкото повече приходи събираме, толкова повече средства ще имаме възможност да реинвестираме в поддържане на пътищата. Затова сега с актуализираната цена, ако за момента тези средно годишни 200 млн. успявахме да поддържаме автомагистрали и пътища, сега вече с увеличаването на приходите ,толкова повече средства ще могат да бъдат реинвестирани в подобряването на третокласните пътища“, каза тя. По думите й, над 12 хил. км. са третокласните пътища.

„Винетката и закупуването на винетка дава права и възможност да се ползва една услуга. Тя не е задължителна, това е избор. Или пътуват в рамките на населеното място, ако има желание по пътуване по републиканските пътища, тази услуга се заплаща“, заяви министър Павлова.

"Към момента основното платно на АМ „Марица“ не е компрометирано. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на пресконференция, където бяха представени новите винетни стикери за 2016 г. във връзка със състоянието на АМ "Марица".

Председателят на УС на АПИ инж. Лазар Лазаров допълни, че по време на големите дъждове малко преди откриването на магистралата, строителят не е бил отпушил река Банска.

„С временния път, който беше изградил, реката придойде с много голям дебит и беше подпряна от този и временен път и тогава въпреки, че осъзнаха какво се случва отвориха със строителни машини входа, но реката вече беше нанесла наноси“, посочи той и обясни, че насипното тяло е вече отремонтирано.

„Видяхме го преди 2 седмици и половина, разпредено е на изпълнителя да си го възстанови, дренажите да бъдат отворени и почистени, а точно поради тази причина тези около пет квадрата, или два метра по дължина пукнатини, се дължат на запушени дренажи“, каза инж. Лазаров и обясни, че са били на аварийното платно, но към момента са отремонтирани.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика