Български ало измамник завлече с 20 000 евро грък

Марешки превръща Пощенската палата във Варна в хотел

Прибраха в психиатрия агресивен мъж Софиянецът буйствал в жилище и срещу полицаи в Свищов

Галина Георгиева е избрана за член на СЕМ от квотата на Народното събрание

Росен Бъчваров: Пробойната в системата на НАП вече е запушена

Гордън Рамзи отслабнал с 25 кг, след като спрял млечните продукти

Боил Банов: Ремонтът на Ларгото ще струва около 10 000 лева

Валери Симеонов: От НФСБ сме против машинното и електронното гласуване

Гладен човек с пет букви?

Музеят в Търново отбелязва 182 години от рождението на Васил Левски Показват изложба с документи и вещи на Апостола

Убиецът Полфрийман иска предсрочно освобождаване

Урсула фон дер Лайен: Впечатленията ми от българите са перфектни

Явор Колев, ГДБОП: Има задържан за хакерските атаки срещу НАП Заподозреният не е руски гражданин, обясни шефът на отдел „Киберпрестъпност”

Искрен Веселинов, съпредседател на ПГ на Обединени патриоти, пред „Труд“: Не сме счупили коалицията, това е последен шанс за съществуването й

Част от стара къща се срути в София

Bugatti нагази в морето

Предколедно Bugatti зарадва с една добра новина всички богати. Съвсем скоро те ще могат да вдигат шум и да събират погледи не само по улиците, но и във водата. Освен суперколи с 16-цилиндрови двигатали под тази марка ще се продават и суперяхти. Техен производител ще бъде най-голямата корабостроителна компания за луксозни плавателни съдове Palmer Johnson, която получи правото да използва лиценза на фирмата, създала най-бързата серийна кола Veyron. Вече бяха показани изображения на прототипите на първата моделна линия Niniette, която ще включва три открити яхти с дължина между 42 и 88 фута (13-27 м). Името на гамата, както при автомобилите Bugatti, е на човек, свързан тясно със семейство Бугати. Основоположникът и патрон на компанията Еторе Бугати е наричал гальовно Ниниет своята дъщеря Лидия. През 30-те години на миналия век той е конструирал не само бързи и скъпи коли, но и състезателни моторни лодки.

Осем десетилетия по-късно приключението се повтаря и Bugatti отново влиза във водата. Най-малката яхта Niniette ще развива максимална скорост 38 възела, което се равнява „само” на 70 км/ч. Изглежда смешно в сравнение рекордните за серийна кола 431 км/ч на Bugatti Veyron Super Sport, но за морската шир тези 70 км/ч са страхотно постижение за 13-метрова моторна яхта. Не очаквайте обаче в моторното отделение да откриете автомобилните W-образни двигатели с по четири турбокомпресора. Цялата техника и оборудване идват от корабостроителя Palmer Johnson. Участието на Bugatti в проекта е повече дизайнерско. Външният вид на яхтите е проектиран от морските архитекти съвместно с автодизайнерите, за да личат общите гени на средствата за бързо и луксозно пътуване по суша и вода. Познавачите на класическите модели на Bugatti може би ще разпознаят в плавателните съдове елегантните пропорции на най-бързата и най-луксозна кола през 20-те и 30-те години на миналия век Typ 41 Royale или типичните снижаващи се линии на произведения само в четири екземпляра Typ 57 Atalante. Масовата публика по-скоро ще свърже яхтите с Bugatti с двуцветно лакирания корпус, изработен от ултраздрави и леки материали като карбон и титан. За покритието на палубата купувачът има избор от три вида дървен материал – клен, пясъчен дъб и африканското тропическо дърво бубинга, от което се изработват декоративни панели за интериора на скъпи коли.

Средната по размери яхта Niniette с дължина 20 метра ще предлага разточителна открита палуба с площ 63 квадратни метра, закрит салон на 43 квадратни метра и кабини за луксозно настаняване и нощувка на четирима пътници. Стартовата цена е 3,5 милиона евро. По-малкият 13-метров модел ще се продава минимум за 2 милиона евро, а за най-големия 27-метров съд цената ще се договаря персонално с купувача. Най-нетърпеливите почитатели на Bugatti ще трябва да чакат поне една година, защото това е минималният срок за производството на една от новите яхти. Дотогава богатите ще се утешават, като дават газ с колите на Bugatti.

Новата суперкола галопира с 1500 коня

Тази година бе прекратено производството на най-бързата серийна кола Bugatti Veyron след сглобяването на планираните 450 броя. Следващата година ще бъде показан наследникът на Veyron, който отново е кръстен на един от фирмените състезатели Луи Широн подобно на Пиер Вейрон. Новата суперкола ще изглежда като прототипа Vision Gran Turismo на снимката.

През 2001 г., когато марката Bugatti вече бе част от групата Volkswagen, патриархът на германския концерн Фердинанд Пийх начерта директивата за нейното възраждане. Той поиска модел с мощност над 1000 конски сили, максимална скорост над 400 км/ч, ускорение под 3 секунди от 0 до 100 км/ч и с който човек да препуска по пистата и да отиде на опера. Задачата пред бъдещия Bugatti Chiron е по-проста – да бъде по-добър от Veyron, който в по-мощния си вариант разполага с 1200 коня, а средната продажна цена на един екземпляр е 2 млн. евро. По неофициални данни Chiron ще впрегне колосалните 1500 коня – отново чрез 16-цилиндров мотор с подкрепата на електрически двигател. Максималната скорост ще превишава 460 км/ч, а цената – 2,5 млн. евро. Вече има над 100 поръчки, без още никой да е виждал колата.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.