Разчупете леда на работните срещи

Всеки сяда сериозен на стола, вперил съсредоточен поглед в записките си. Никой не говори с никого и гледа нетърпеливо часовника си, докато чака колегите да презентират докъде са стигнали с работата. С две думи скука и досада. Познато, нали? Надали има човек, който да изгаря от желание да ходи по работни срещи. Но за съжаление в повечето случаи без тях не може.

Тегавата атмосфера е проблем и за мениджърите, които се надяват тези срещи да родят идеи и ефективни решения. Ето няколко идеи как да разчупите леда по време на оперативки, работни срещи или както там наричате заседанията с екипа си. Някои игри вероятно ще ви се сторят смешни, други - направо абсурдни. Но пробвайте. Според специалистите те разтоварват напрежението и помагат на служителите да общуват и да споделят по-свободно идеите си. Дори и да не постигнете такъв ефект, със сигурност ще разведрите обстановката. А колегите ви ще започнат работа, ако не изпълнени с желание, поне с усмивка.

Имитиране на животни

За тази игра подредете столовете в офиса в кръг. На всеки стол сложете лист, на който сте написали името на някакво животно. Служителите трябва да имитират движенията и звуците, които то издава за определено време. Например за 20-30 секунди. След това всеки се премества на следващия стол и се впуска в новата си роля. Повярвайте, ще падне голям смях. Но освен това всеки ще се почувства освежен.

Известни личности

Изберете няколко известни личности - актьори, музиканти, писатели, спортисти, политици, и напишете имената им върху листчета хартия. Разпръснете ги в средата на масата, около която заседавате. Всеки служител трябва да изтегли едно от тях и да го покаже на останалите, без да поглежда чие име е изписано. Задачата му е да разбере коя знаменитост му се е паднала, като задава въпроси на колегите си, на които те могат да отговарят само с „да“ и „не“. За да не се проточва играта, може да въведете лимит. Например до 10 въпроса, след което участниците трябва да отгатнат героя си. Освен че разчупва атмосферата, тази игра кара служителите да общуват неформално, а и показва кои са по-съобразителни и кои са по-склонни да помагат повече на другите.

Забавни факти

Независимо от това колко дълго екипът ви работи заедно, със сигурност не всеки знае всичко за личния живот на колегите си. За да се опознаят по-добре, може да се използва следната игра. Раздайте им лист хартия и химикал. Нека всеки напише нещо, което смята, че другите не знаят за него. Например - имам жълта котка, свиря на тъпан или обичам да пиша стихове. След това разбъркайте листчетата и опитайте да разгадаете кое твърдение за кого се отнася. Играта е забавна и разтоварваща, но и полезна. Тя показва на служителите как изглеждат в очите на другите. Освен това им помага да се опознаят и да разбират по-добре мисленето и поведението на другите.

Забелязахте ли?

Всеки ден ние влизаме в офиса, срещаме едни и същи хора, изминаваме един и същ маршрут от влизането в сградата до бюрото си. Следващата игра за стопляне на атмосферата показва какво внимание отделяте на нещата, които ви заобикалят, и как се отнасяте към околните. Нека всеки служител попита другите за нещо, свързано с работната среда. Например какъв е цветът на косата на секретарката или носи ли портиерът очила. Вероятно повечето от служителите ще се затруднят доста. За да стане по-интересно, в края на играта може да обявите за победител този, който има най-много верни отговори.

Игрите за разчупване на леда по време на оперативки са отличен начин да създадете отборен дух в екипа си, да накарате хората да се опознаят и да общуват помежду си. Ако имате повече време, може да използвате някоя от следните идеи. Ето и първата игра.

Шоу на талантите

Може да разделите служителите на няколко малки групи. Всеки отбор трябва да представи свой номер. Например да изпее песен, да изиграе скеч, да танцува или да нарисува нещо. Изпълненията трябва да са кратки - до 2-3 минути. Нека преди началото всеки от екипа се представи. Подобна игра ще даде възможност на служителите да се забавляват и да покажат различни таланти. Освен това ще добиете представа кои служители имат лидерски качества и са склонни да поемат отговорност.

Всички заедно

Разделете екипа на групи от по трима или четирима души. Дайте 10 минути на участниците във всеки отбор да поговорят за себе си, какво харесват, какво не харесват. Целта на всяка група е да намери три общи неща за всички. Например, че харесват рок музика, италианска храна или че филмите на Мартин Скорсезе са им любими. Намирането на общи теми ще насърчи комуникацията и ще направи служителите по-склонни да се доверяват на колегите си. Освен това ще може да анализирате кой колега с кого се разбира най-добре. Подобна информация ще ви е от полза, когато сформирате екипи за следващата работна задача.

Кой съм аз?

Тази игра е най-ефективна, ако участниците са седнали около кръгла маса или на подредени в кръг столове. Нека всеки служител задава въпроси на колегата вдясно, за да разбере пет неща за него. След това на база на събраната информация трябва да представи колегата си пред останалите с няколко изречения.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес