Руски сайт печели на гърба на болно българче

Шефът на КЗП: Не винаги офертите за почивки са толкова действителни и красиви, колкото изглеждат, нужна е проверка

Отбелязваме деня на Света Злата Мъгленска

Чистка и по-високи заплати в школите

Очаква ни лятно време през почивните дни До края на октомври температурите ще са по-високи от обичайните, каза синоптикът Анастасия Стойчева

Прощаваме се с Милчо Левиев

Полицията в Бразилия уби трима престъпници след зрелищен обир на летище

Трус от 5,7 по Рихтер разлюля Аляска

Слънчево и топло време днес

Четвърта вечер на безредици в Каталуния, за днес е насрочена обща стачка (ВИДЕО)

САЩ налагат мита на европейски стоки за 7,5 милиарда долара

Страните от ЕС не успяха да се договорят за начало на преговори със Скопие и Тирана

Какви територии искаше Гърция от България през 1946 г. На Парижката мирна конференция съседите ни претендираха за наша територия с площ от 10 000 кв. км с население над 400 000 души

Дневен хороскоп на Алена за петък, 18.10.2019

Може да има ново поскъпване на винетките догодина

Дали ще има поскъпване догодина на винетките ще зависи на какъв етап сме по прилагането на електронната винетка. Това заяви регионалният министър Лиляна Павлова в отговор на въпроси от трима депутати на днешния парламентарен контрол.

С въвеждането й ще може хем да се купува винетка от по-удобен месец, хем да важи винетката от месец X в съответната година до същия месец на следващата година, уточни регионалният министър. Даваме 190 000 винетки като социално подпомагане, каза още Павлова.

По думите й Световната банка не решава вместо България колко да е цената на винетката.
Според регионалния министър препоръката на Световната банка била да се увеличава винетката всяка година с 10 лева. Може би не беше правилно да не увеличаваме така, включително и през първия мандат на ГЕРБ, каза Павлова, като припомни, че от 2008 година цените на винетките не са увеличавани.

Приходите от винетки са между 180-230 млн. лева брутно средно годишно, като до 150 млн. лева остават за ремонти, каза регионалният министър.

И добави, че тези средства са крайно недостатъчни. „Трябва да се инвестира. Винетният стикер не е данък, а такса за ползване. Това е такса, доброволна е. Който ползва автомобил, трябва да го зареди с гориво, да смени масло и да направи преглед, както и да плати таксата“, добави тя и уточни ,че за общинските пътища не се дължат такси. „България за разлика от другите страни, в които има винетни стикери, не прилага и пътен данък“, добави министър Павлова.

До 2020 година имаме нужда от 7 млрд. лева, за да завършим магистралният си пръстен, а годишно ни трябват 600 млн. лева годишно, за да поддържаме настоящата пътна мрежа от 20 000 километра, 12 000 от които са третокласни пътища, поясни още Павлова.
„Ако искаме да имаме хубави пътища, трябва да инвестираме в тях“, каза още тя. По думите ѝ, за да е по-справедлив моделът, правителството е взело решение да се премине към смесена система – винетни стикери, електронна винетка и плащане на км такса от тежкотоварните автомобили. Според нея е необходимо да се премине към смесена система и при въвеждането ѝ се очаква да има повишаване на приходите.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.