Два тира са катастрофирали на „Тракия“, няма сериозно пострадали

Благоевград посрещна над 500 плувци и техните семейства за II Международен турнир „Пирин- Благоевград“

Джулиана Гани пръска сексапил сред природата

Красимир Каракачанов ще участва в тържествения ритуал по посрещането на 34-тия контингент на Въоръжените сили на България

Гледайте НА ЖИВО закриването на Зимната олимпиада в ПьонгЧанг

Два подготвяни атентата са били осуетени във Франция от началото на годината

Бойко Борисов в Сандански: Приписват ни безобразия

Над 600 снегорина чистят пътищата в страната

Родители искат увеличаване броя на учителите и възпитателите в детските градини в Бургас

Бойко Борисов в Сандански: Напълно готови сме за Шенген (обзор)

WWF или световната зелена мафия

Корнелия Нинова: Промяната в България е наложителна

Протест пред Народния Театър срещу Инстанбулската конвенция (СНИМКИ)

Етнографи показват изложба посветена на коня и каруцата Експозицията в музей „Етър” пренася във времето, когато каруцата е смятана за трабант, а файтонът за мерцедес

Студ и сняг усложняват обстановката на Балканите

КЗК: И да докажем картел на горивата, цените няма да паднат

Дори да се установи картел на пазара на горива, това няма да повлияе на цените. Това заяви говорителят на Комисията за защита на конкуренцията Марио Гаврилов по бТВ. “Искам да разсея заблудата, че ако КЗК стигне до заключение, че има картел в този пазар и наложи големи глоби, това незабавно ще повлияе на цените – ще има глоба, която ще влезе в бюджета, но това не означава, че цените ще бъдат повлияни моментално”, посочи той.

Говорителят на КЗК посочи, че в условията на пазарна икономика няма институция, която да пита даден търговец защо продава на определени цени. Вариантът е както е на пазара на електроенергия – да има държавна намеса. Това е въпрос на политически избор. Всяка регулация на свободен пазар минава през държавна намеса, каза Гаврилов.

И допълни, че е готова голяма част от заключенията в секторния анализ, но отказа да разкрие повече подробности.
“Цените на горивата трябва да са горе-долу като тези във Варна, за да са нормални”, коментира бившият министър на икономиката Трайчо Трайков.
По думите му цените на горивата в България са третите най-високи от 28-те страни в Европейския съюз (ЕС) и с 10% над средните на пазара.

Изпреварват ни Малта и Дания, без акцизи и ДДС. Електроенергията пък е най-евтината в ЕС и с 40% по-евтина от средното за Съюза и пак имаме претенции към цената.

Според бившия министър на икономиката, ако високите разходи за местното производство са проблем, то лесно може да се реши чрез внос, тъй като местното производство е по-малко от половината от пазара, който се продава в България.

“Явно, по някакви причини, на вноса му се пречи или не е възможен”, каза Трайков. По думите му трябва да се провери в две посоки – собствеността на акцизните складове, през които трябва да мине горивото, преди да стигне до бензиностанциите, и евентуално някакви договорки между продавачите на дребно.

На въпрос може ли пазарът да сработи така, че да има конкурентна среда и цени, Трайков посочи, че “всички от доста време чакаме секторния анализ на КЗК”.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.