Родните храни и вина надвиха италианските в конкурса "Изборът на потребителя"

Български храни и вина надделяха над италианските в конкурса "Изборът на потребителя", който се проведе в рамките на международните изложби "Винария" и "Фудтех" в Пловдив. Родните продукти грабнаха 11 от 19-те награди, присъдени от посетителите след дегустации в конкуренцията с участниците в изложбата "Вкусове от Италия".

Българските производители спечелиха потребителите с традиционни продукти. Финалисти станаха: пълнозърнест хляб от лимец на "Дон Батон", сокове от ябълка, круша и дюля на "Маршал 91", краве сирене на "Милк груп", сусамова халва на "Дюсена", сладко от боровинки на "Атлантик Ко", горнооряховски суджук на "Стефанов - Ив. Стефанов - 04" и овче сирене "Кефалотири" на "Сариева къшла". Награда грабна и фирма "Сирио бул" за тигани с незалепващо иновативно покритие от лава.

Сред вината бяха отличени бяло шардоне на изба "Малката звезда", розето на "Винпром Карнобат" и сирата на "Винзавод Асеновград".

Кулинарите от Италия грабнаха вниманието с необичайни пасти - от шамфъстък и артишок, с бяло кафе арабика, лимонов биозехтин, бадемови сладки, дайджестив, сурово сушен салам и сирене пармеджяно реджано, отлежавало 24 месеца.

Резултатите от конкурса потвърдиха констатацията на специалисти и участници във "Фудтех", че родните хранителни продукти си връщат доверието на потребителите и отново са предпочитани за трапезата. До обрата се стигна, след като производителите започнаха да съчетават автентични суровини и начини за приготвяне с модерни технологии и техника, за да отговорят на съвременните стандарти и изисквания на пазара.

Коментари

Задължително поле