Секси лъвицата Оливия Уайлд ще се пробва в режисурата Дебютният филм на мацето се казва “Booksmart”

ООН прие единодушно резолюция за прекратяване на огъня в Сирия

Филм с българско участие спечели “Златна мечка” на “Берлинале” (СНИМКИ)

Шофьорка заби колата си във бензиностанция в Благоевград

Все повече туристи от Азия идват у нас с цел винен туризъм

Работодатели дават щедри бонуси за довеждане на нов колега в офиса

Сидеров: Мога да намера нов енергиен министър

КАТ преброи 2536 ранени по-малко от лекарите Разлика с над 22% между данните на МВР и Министерство на здравеопазването установи Институтът за пътна безопасност

Забраниха играчките оръжия в пакистанска провинция

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в неделя, 25 февруари 2018

Сняг и паднали дървета на Шипченския проход

Въоръжен мъж се барикадира в дома си във Велинград Излезе да вземе дърва за печката и го арестуваха

„Левски“ подгони вечния съперник

Цветанов в Сандански: Усилията на ГЕРБ са насочени към реализирането на успешни политики в местната власт

“Реал” се утвърди в тройката

Прошков: Въвеждаме постоянен контрол с полиция в проблемните линии на градския транспорт в София

“До два три месеца, ще се въведе постоянен контрол във всички проблемни линии на градския транспорт, където има постоянно нередовни пътници”, общинският съветник Прошко Прошков от Движение “България за гражданите” пред БНТ.

Той коментира, че има цели групи гратисчии, но не каза в кои линии са и от кои социални групи са те. Само уточни, че по линиите ще се пуска и общинска полиция.

“Всъщност няма увеличение на цената на транспортната услуга, освен на единичния билет. Това се прави, за да може системата да остане социална за различните преференциални групи и тежестта да се поеме от хората, които пътуват по-рядко. Целта е да се направи транспорта в столицата по-бърз, за да се свалят хората от колите. А това ще стане с много инвестиции”, обясни Прошков.

Въпреки че Движение “България за гражданите” обяви, че неговите общински съветници ще гласуват против решението на Столичния общински съвет за увеличение на цената на билета за градския транспорт, Прошко Прошков изненада, като даде положителен вот. Той обоснова решението си с факта, че е единственият от партията си, който се занимава с градска мобилност и транспорт и отдавна работи по това предложение на СОС.

Прошков уточни за гражданите, че всъщност няма увеличение на цената на транспортната услуга, освен на единичния билет. Тази система е за пътниците, които ползват транспорта много рядко. Целта е да се стимулира закупуването на абонаментни карти.

“Имаме над 10 вида абонаментни карти, има над 28 категории преференциални карти, които покриват всички социални групи. Транспортът в София, не знам дали знаят гражданите, е един от най-тежко субсидираните. Имаме около 100 милиона за преференциални карти – за майки, бащи, деца, докторанти, студенти се возят на много ниски цени или безплатно. Тази система, за да остане социална, за да може картите да не се вдигнат, се предлага увеличение на единичния билет от граждани, които ползват транспорта много рядко. Както съм аз – ползвам транспорт, колело, кола. Идеята е тежестта да се поеме, ако има такава, върху хората, които имат тази възможност и от време на време пътуват”, каза Прошков.

Той заяви, че има дефицит в транспорта, защото от години постъпват едни и същи средства, а в същото време се разширяват линиите и има и повече линии на метрото. Но за да стане атрактивен транспортът, трябва да се свалят хората от автомобилите. Това ще стане с повече инвестиции.

Прошков заяви, че са приети няколко негови предложения, като това да бъде уточнен конкретен срок за започване на процедура за въвеждане на електронна таксуваща система. Тя ще даде възможност след две години да се направи справедлива тарифна система. “Няма вече да се плаща за една и за 20 спирки една цена. Трябва да плащаш колкото пътуваш, зависимост за коя зона, колко време, колко спирки. Това нещо изисква инвестиции”, обясни Прошков.

Неговата цел е да се свалят хората от автомобилите, като се направи градският транспорт бърз почти колкото автомобилния транспорт. Това ще стане, като се инвестират много повече средства и се реорганизира цялата система на наземния транспорт, който да отива до трите лъча на метрото.

Прошков уточни, че на бус лентите ще има камери, а трамвайната лента също ще бъде обособена. Но това ще отнеме години.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.