Съдят 19-годишен шофьор, убил велосипедист след употреба на дрога

Арестуваха 58-годишен мъж от Силистра, правил фалшиви документи

Намаляват броя на евродепутатите Предвижда се те да бъдат 705 вместо 751

Без заседание на кабинета утре, министрите са в Европарламента за председателството

„Етър“ взе юноша на „Барселона“

В 153 училища в страната днес не се учи поради висока заболеваемост

В Турция арестуваха 42 души за разпространение на терористична пропаганда

Земетресение с магнитуд 8 по Рихтер в Аляска

И Католическата църква у нас се обяви против Истанбулската конвенция

2 г. условно и 2000 лева глоба за габровец, снимал порнографски материали с 9-годишно дете

Заловиха младеж с канабис в училище

Пиян вилня в гимназия в Берковица, искал да му дадат диплома

Шефът на КЕВР: Няма обективни предпоставки за поскъпване на тока от 1 юли

Бандити задигнаха каса на кмет с оръжие, злато и печат

Жена загина в тежка катастрофа край село Микре, 8-годишното й дете е в болница

Слаб интерес към електронните карти в Пловдив. В Центъра за управление на трафика разкриха „горещ телефон“ за сигнали

Интересът към новите електронни карти за пътуване в масовия градски транспорт в Пловдив все още е изключително слаб и дори почти нулев. Това призна в понеделник ресорният за транспорта зам.-кмет Златин Велев, който изпълнява функциите на градоначалник, докато Иван Тотев е в отпуск.

На ден се продават едва 2-3 карти, въпреки че работят цели 6 пункта в шестте районни кметства. Общината е закупила 400 карти за нуждите на свои служители, а още 40 са взели от дирекция „Социално подпомагане“.

„Засега интересът към тези карти е слаб, но с регулирането на системата за електронно таксуване очаквам, че той ще се увеличи“, коментира Златин Велев.

Според него е нужно време на шофьорите да се обучат и да им стане навик чекирането, което трябва да правят не само сутрин, но и преди тръгване от всяка последна спирка по линията.

Въпреки това 2/3 от автобусния парк на частните превозвачи се е чекирал коректно в края на миналата седмица, през която още 6 нови автобуса с екоклас Евро 6 вече обслужват пловдивчани.

Центърът за управление на трафика вече работи на пълен обхват от 6.30 до 22.30 часа от понеделник до петък и от 8.30 до 17 часа в почивни дни, а в него дори е разкрит „горещ телефон“. На номер 032/622-707 се приемат сигнали за задръствания, не работещи светофари, липсващи пътни знаци и мантинели и всякакви нередности, свързани с трафика.

50 кръстовища са оборудвани с „умни светофари“, които директно подават информация в Центъра за управление на трафика, но останалите 38 кръстовища в Пловдив се следят чрез обход и затова е важно гражданите да подават сигнали, прикани зам.-кметът Велев.

През първите 2 месеца на 2016 г. ПТП-тата в Пловдив са били с 30% по-малко в сравнение с януари и февруари 2015 г. с 30%, но със затопляне на времето през последните дни се забелязва опасна тенденция на увеличен брой на верижните катастрофи, и то пред пешеходните пътеки или кръстовища със светофарни уредби.

„Засега няма да слагаме ограничения от 30 км/ч, както е в някои други градове, но може да сложим „легнали полицаи“ на пешеходните пътеки на някои от най-опасните булеварди и кръстовища по тях“, допълни Златин Велев.

Първи в черната класация през 2015 г. е булевард „Никола Вапцаров“ в район „Южен“ с общо 26 катастрофи на кръстовищата с ул. „Димитър Талев“ и „Михалаки Георгиев“.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.