БСП София: Демонстрираните намерения на ГЕРБ и на кмета Фандъкова за промяна в стила и начина на работа, остават само предизборни обещания

Оправдаха прокурор, бил невменяем

Кмет и фолк певец връщат парите за къщи за гости 158 проекта възстановяват пълната сума

Наводнението във Венеция е повредило мозайки и колони в катедралата Сан Марко

Ловци от Норвегия и Гърция отстреляха 100 фазана

Затягат правилата за биоресторантите

Министър Ангелкова: Започваме дебат за повишаване на минималната застраховка за туроператори Tой е актуален и в чужбина след фалита на “Томас Кук”

MU-Vi.tv представя филм за Варна в Културния институт на България в Берлин

Разследват пловдивски полицай, взимал заеми без да ги връща

Вижте какво ще решава Министерският съвет утре, 20 ноември 2019 г.

Волейболната федерация за натиска: Голословни твърдения

Причината за смъртта на 3-годишното дете от София е пневмония

Вучич: Имам хронично заболяване

Бялото братство с изненадваща прогноза на Учителя за България Могат да останат 300 хиляди българи, но възложената им от небето мисия - ще изпълнят, казал Дънов

Перничани твърдят, че графикът на водния режим не се спазва

3 лъжи и митове за диетите

Много от нас са прибягвали до различни диети. И вероятно повечето са имали ефект, или поне за кратко. Диетолога проф. Донка Байкова обясни пред „Дарик“ за това на какво не трябва да вярваме сляпо за диетите, как да разпознаем, че има опасност при нас от затлъстяване.

Мит 1: Има универсални диети

Например решаваме да се храним с малко калории, изключваме сладкиши, мазнини, бял хляб, тестени изделия и др., и отслабваме. След около 3 седмици обаче организмът привиква към диетичните режими. В този случай разбира, че в отговор на малкото калории, той трябва да мине на ниско горене на калории. И резултатът, който наблюдаваме – продължаваме да се храним с малко храна, горим повече калории, като се движим повече. Но след около 3 седмици организмът вече не реагира на нискокалорийния внос. Той минава на нисък енергиен разход, за да се справи с диетичното въздействие. „Наблюдаваме един феномен – ходим си гладни, но дебели, т.е. вече не сваляме килограми. Всеки диетичен режим е предназначен от авторите да компенсира недостатъци на предходен такъв, но това не се случва трайно. Ако имаше универсален диетичен режим, щеше да има и Нобелова награда за автора му“, допълни проф. Байкова.

Мит 2: Има и универсални хранителни добавки

„Те действат на различни нива на обмяна на веществата. Едни потискат центъра на глада, за да престана да ям толкова лакомо, така приемам по-малко храна и очаквам редукция. Със сигурност обаче това химическо вещество не може да улучи само центъра на глада, без да засегне и други центрове – на сърцето, дишането, бъбреците и рискът да направя сериозен здравословен проблем е факт. Други действат така, че да ядем и да изхвърляме храната – различните чайове за отслабване. Но те влияят на лигавицата на червата и правят ерозии, а след това – рак на червата“, обясни още специалистът.

Мит 3: С оперативна намеса можем да се лишим от излишните килограми ефективно

Ако изрежат съответните участъци на тялото, където са съсредоточени мастните натрупвания, например в областта на корема, ако не сме адаптирали метаболизма си да не поддържа на това място тази маса от мастни клетки, още след изрязването на участъка, те ще се натрупат отново. А и изведнъж мястото става със зърниста структура.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.