Горя голям будистки храм в Тибет (ВИДЕО)

“Фортисимо” са новите звезди на Бургас Атакуват Южна Африка с "Калиманку Денку"

Луковмарш’2018 протече мирно(СНИМКИ)

Мъртъв делфин изхвърли морето в Слънчев бряг

И кукерки гониха злото в Сливенско (СНИМКИ)

Турция държи 10 000 от Ислямска държава в затворите си

Джип блъсна колоездач на пешеходна пътека в Благоевград

Красимир Велчев: Румен Радев вече не е военен, а е президент

Откриха мъртва затрупаната от лавина в Пирин жена

Министър Нено Димов: Няма война между президента и премиера

Вижте акцентите от броя на “Труд” в неделя, 18 февруари 2018

АПИ обеща бързо да построи пътя Видин – Ботевград Започват с участъка от Мездра

Акция „Лукс”: МВР проверява частните кортежи и скъпите коли

Израелски политици обвиниха в антисемитизъм премиера на Полша

13 жертви след падане на хеликоптер в Мексико, министър оцеля Държавният служител летя към районите, засегнати от земетресението

Норвегия на път да построи първите в света плаващи подводни магистрали

Норвегия обяви амбициозните си планове да инсталира първите в света плаващи подводни тунели за автомобилен трафик, съобщава Агенция “Икономика”.

Целта е да се помогне на пътуващите лесно да преминават многобройните фиорди в страната.

В момента са необходими 21 часа, за да се стигне от южната до северната част на страната, а единственият начин да се пътува из крайбрежието е чрез смяната на 7 ферибота.

“Потопените плаващи мостове” ще се състоят от големи тръби, окачени на около 30-35 метра под водата, всеки от които ще бъде достатъчно широк за 2 пътни платна. Реализирането на този проект ще съкрати наполовина времето за пътуване из страната.

Плаващите мостове в Норвегия ще се поддържат от понтони, свързани с ферми, които да държат пътните трасета стабилни. Има вероятност и конструкцията да бъде прикована към масивната скала отдолу за допълнителна стабилност. Всяка тунелна система ще се състои от 2 тунела, паралелно един на друг: по един за всяка посока.

Въпреки нетрадиционния подход, служители на местната администрация казват, че пътуването през водните тунели ще е същото като шофиране чрез обикновен тунел. При наличието на 1150 пътни тунела в страната (35 от които са под вода), норвежците вероятно няма да бъдат твърде объркани от нововъведението.

За проекта се очаква да са необходими 25 млрд. долара, а крайният срок за реализацията му е 2035г.

Такава система никога не е строена досега и никой не е сигурен точно как вятърът, вълните и водните течения във фиордите, биха могли да повлияят на структурите.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.