Audi показа модерния лукс

Най-доброто място е шофьорското

Прототипът Grandsphere предлага електрическо автономно движени

Ако някой се чуди как би изглеждало следващото поколение Audi A8, трябва внимателно да разгледа концептуалния модел с наменование Grandsphere. Той е нещо повече от елегантен прототип, защото дава сравнително конкретна представа за бъдещата топлимузина на Audi, която трябва да се появи на пазара през 2024 г.

Главният дизайнер на марката Марк Лихте е проектирал изцяло електрически автомобил с дължина над 5 метра. Концептът ясно се отличава от типичните луксозни седани. Той изглежда значително по-динамично и в профила си наподобява на голям хечбек. Това е познато на феновете на Audi от модела A7. Който обиколи прототипа Grandsphere, ще види най-късия преден капак на Audi от пускането на A2 насам. Покривът се снижава назад, като “захлупва” задното стъкло и то остава сухо дори при дъжд.

В задната част на автомобила може да се открие още един дизайнерски трик. Страничните прозорци са извити и стоят необичайно широки в средната си част. Това осигурява повече пространство за пътниците в областта на раменете, така че се чувстват сякаш са в кабриолет.

Прототипът на Audi е ясен намек, че дните на класическите седани вече са преброени. С навлизането на електрическото задвижване дизайнерите получават повече свобода да прилагат смели идеи в конструкцията на автомобила, а аеродинамиката става все по-важна за дългия пробег. Отсъствието на големи компоненти като скоростна кутия с много предавки и двигател с много цилиндри отваря място, което трябва да се оползотвори по най-умния начин. Липсата на класическа охладителна система води до отпадането и на необходимостта от познатите радиаторни решетки. Предната част на колата става затворена и по-красива.

Тъй като батерията е инсталирана в пода, а двигателите са малки и се намират на самите оси, кабината става по-голяма, а надвесите - по-къси. По този начин дизайнерите могат да “измислят” автомобила отвътре навън, поставяйки акцента изключително върху комфортното настаняване на пътниците. С дължина от 5,35 метра и междуосие 3,19 метра прототипът Grandsphere предлага разточително вътрешно пространство. То може да бъде сравнено с първа класа на самолет, ако приемем, че сегашната лимузина A8 предлага стандартите на бизнес класа.

С навлизането на технологиите за автономно движение най-приятното място за пътуване е... шофьорското. С натискане бутон футуристичният волан се прибира заедно с кокпита в зад конзолата, а педалите се издърпват назад. Водачът и спътникът му могат да се излегнат в удобните като кресла седалки. Облегалките се накланят назад до 60 градуса и в такава позиция може да се спи, докато електрониката управлява автомобила. Може да се гледа и кино по широчината на цялото табло.

Два мотора генерират мощност от 720 коня

Задвижващата система на прототипа Audi Grandsphere се състои от два електромотора с мощност 530 киловата, което се равнява на внушителните 720 конски сили. Батерията има сериозен капацитет в размер на 120 киловатчаса, поради което пробегът надвишава 750 км. Благодарение на 800-волтовата техника процесът на зареждане може да бъде много бърз. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 3 секунди, а максималната скорост е над 200 км/ч.

Когато водачът реши да остави управлението на автомобила на автопилота, може да се наслади на прохладна напитка от хладилния минибар между предните седалки. Там е разположен и дозатор за питейна вода, на която пътниците винаги могат да разчитат. Това е поредното доказателство за новия начин за използване на вътрешното пространство. Колата е разработена да предложи наслада с щедър простор, светлина и дигитални изживявания. Ето как си представят дизайнерите новия автомобилен лукс. И въпреки че дължината на лимузината е над 5 метра, местата в кабината са 2+2, а не 4+1.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили