Facebook загуби 100 млрд. долара

Състоянието на Зукърбърг намаля с $16,8 млрд.

По-малко потребители в Европа

Aкциите на технологичния гигант Facebook потънаха с 24% след като компанията в сряда представи отчет за второто тримесечие, който се размина с очакването на анализаторите. Малко по-късно акциите възстановиха част от стойността си като борсовата търговия в САЩ приключи със спад от 20%. В резултат Facebook загуби близо $100 млрд. от стойността си. А богатството на съоснователя и главен изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг намаля за броени часове с $16,8 млрд. Ако цената на акциите се задържи, той ще падне от трето до шесто място по богатство в света според индекса Bloomberg Billionaires като ще има $70 млрд. Сривът на акциите на Facebook повлече и други технологични компании. Netix изгуби 3,6%, Alphabet - 2,4%, а акциите на Twitter поевтиняха с 6,5%.

Причината за това станаха данни, малко по-лоши от очакванията на анализаторите, както и коментари, че ръстът на приходите на компанията ще се забави. Броят на потребителите на социалната мрежа в Европа спада за първи път. Ежедневните потребители на Facebook в Европа намаляват до 279 млн., при 282 млн. през предходното тримесечие. В САЩ и Канада ежедневните потребители се задържат на 185 млн. Увеличават се обаче потребителите на азиатския пазар, като в резултат общият им броя нараства до 1,47 млрд. Спадът в Европа може да е резултат от по-строгите правила за защита на личните данни (GDPR), които влязоха в сила на 25 май. След въвеждането на GDPR, Facebook попита потребителите дали искат да споделят определени данни за себе си. Компанията ще направи това и с потребителите в останалата част от света. Ако те изберат да споделят по-малко данни, това ще увреди възможността на Facebook да насочва реклама към точно определени групи, което ще направи компанията по-малко привлекателна за рекламодателите.

Приходите на компанията нарастват с впечатляващите 42% до $13,2 млрд., но са малко под очакванията на анализаторите от $13,3 млрд. Инвеститорите обаче се изплашиха от думите на главния финансов директор Дейвид Уенър, който заяви, че ръстът на приходите ще се забави през следващите две тримесечия. В същото време очакванията са за по-високи разходи за инвестиции в нови форми на споделяне на съдържание (като изчезващо видео).

Коментари

Задължително поле