Всеки четвърти си помага, според ново проучване
Чатботът не е много добър по математика
По-младите представители на поколението Z редовно пишат своите домашни с помощта на чатбота на OpenAI ChatGPT, твърди ново проучване на Pew Research Center. Но не е ясно дали те напълно осъзнават недостатъците на тази технология, пише TechCrunch.
В продължение на анкетата от 2023 г. за използването на ChatGPT сред младите хора, Pew попита около 1400 тийнейджъри на възраст между 13 и 17 години от САЩ дали са използвали ChatGPT за домашни или други задачи, свързани с училище. 26% от тях отговориха утвърдително, което е двойно повече в сравнение с преди две години.
Малко над половината от анкетираните тийнейджъри — 54% — заявяват, че смятат за приемливо да използват ChatGPT за изследване на нови теми.
29% смятат, че инструментът е приемлив за решаване на математически задачи, а 18% са на мнение, че е приемливо да използват ChatGPT за писане на есета.
Като се имат предвид слабостите на ChatGPT, тези резултати могат да предизвикат тревога.
ChatGPT не е особено добър в математиката и не е най-надеждният източник на факти. Скорошно изследване, което разглежда дали водещите AI системи могат да преминат изпит за докторска степен по история, установи, че GPT-4, моделът по подразбиране, който задвижва ChatGPT, може да отговаря на въпроси само малко по-точно от случаен избор.
Според проучването на Pew, чернокожите и испаноговорящите тийнейджъри са по-склонни от белите тийнейджъри да заявят, че използват ChatGPT за училищни задачи.
Изследванията за въздействието на ChatGPT върху образованието са, разбираемо, смесени.
Изследователи от Университета на Пенсилвания установиха, че турски ученици в гимназията, които имат достъп до ChatGPT, се справят по-зле на математически тест в сравнение с тези, които нямат достъп до инструмента. В друго проучване учени изтъкват, че германски ученици, използващи ChatGPT, намират изследователски материали по-лесно, но синтезират информацията по-малко ефективно от своите връстници, които не използват инструмента.
В отделна анкета на Pew, една четвърт от учителите в държавни училища K-12 заявяват, че използването на AI инструменти като ChatGPT в образованието носи повече вреда, отколкото полза. Анкета на Rand Corporation и Центъра за преосмисляне на публичното образование установява, че само 18% от преподавателите в K-12 използват AI в своите класни стаи.