SUV моделът излиза със задно предаване и с мощно задвижване 4х4
Половин година след премиерата на новия Macan, който е първият електрически SUV на Porsche, неговата гама се попълва с още две модификации. Към представените в началото на годината Macan 4 (408 к. с.) и Macan Turbo (639 к. с.) сега се присъединяват версиите Macan (360 к. с.) и Macan 4S (516 к. с.).
Докато фокусът при Macan със задно предаване е предимно върху високата ефективност и максималния пробег, новият Macan 4S заема място в нишата между Macan 4 и Macan Turbo и подобно на тях е оборудван с електронно контролирана система Porsche Traction Management (ePTM), която разпределя задвижващата сила между предния и задния мост около пет пъти по-бързо от конвенционална механична система за задвижване на всички колела.
Всички версии се захранват от високоволтова батерия с капацитет 100 kWh. При варианта Macan със задно предаване задвижването се осигурява изключително от електрически мотор на задния мост (който се използва и в Macan 4) с мощност от 340 к. с., която с овърбуст достига 360 к. с., а максималният въртящ момент е 563 Нм. Ускорението до 100 км/ч става за 5,7 секунди, като максималната скорост е 220 км/ч. Липсата на задвижване на четирите колела води до намаляване на теглото на Macan със 110 килограма спрямо Macan 4 и следователно изисква по-малко енергия за задвижване. Благодарение и на това комбинираният пробег по WLTP достига 641 км.
Macan 4S е оборудван с нов електрически мотор на задния мост и електрически мотор на предния мост, използван също в Macan 4 и Turbo. Общата системна мощност при Macan 4S достига 330 kW (448 к. с.) с кратко повишение на мощността при овърбуст до 380 kW (516 к. с. Максималният въртящ момент е 820 Нм.
Данните за динамичните качества на Macan 4S също са впечатляващи. С Launch Control, системата за бърз старт, Macan 4S прави стандартния спринт 0 - 100 км/ч за 4,1 секунди и постига максимална скорост от 240 км/ч. Той има комбиниран WLTP пробег до 606 км. Macan 4S е оборудван с електронно управление на амортисьорите стандартно. Адаптивното въздушно окачване със система за нивелиране и регулиране на височината и завиването на задния мост позволяват допълнително оптимизиране на поведението на ходовата част и подобрени динамични качества и комфорт.
Двата нови модела притежават всички качества на второто поколение на Macan. Едно от тези качества безспорно е атрактивният дизайн с оптимизирана аеродинамика за подобряване на пробега (коефициент на челно съпротивление Cw= 0,25). 800-волтовата архитектура позволява възможност за зареждане с постоянен ток с мощност до 270 kW. Високоволтовата батерия може да се зарежда от 10 до 80 процента в рамките на около 21 минути при подходяща станция за бързо зареждане.
В новия Macan има изцяло нова система система за управление с комбинация от дигитални и аналогови елементи - 12,6-инчов извит приборен дисплей, 10,9-инчов дисплей за пътника, head-up дисплей с технология за добавена реалност и амбиентно осветление с комуникационна светлина.
Офроуд пакет с по-висок просвет
Новият Macan се предлага с атрактивни цветове на каросерията, включително новия сив лак Slate Grey Neo. Към предложенията по отношение на колелата са добавени 20-инчови с дизайн Macan S.
Опционално за всички варианти се предлага нов офроуд пакет, който допълнително подобрява функционалността на Macan в ежедневието. Груби черни пътища и особено стръмни изкачвания и спускания могат да се овладяват още по-лесно от преди. Променена e геометрията на предната част на бронята с увеличен ъгъл на заход до 17,4 градуса в зависимост от модела (при наличие на въздушно окачване на специално повишено ниво). В комбинация с адаптивното въздушно окачване офроуд пакетът спомага за увеличаване на просвета с 10 мм до 195 мм при нормална настройка.
Porsche предлага офроуд пакета във Vesuvius Grey (включително 21-инчовите колела) и в цвета на каросерията. Предната броня, страничните прагове, панелите на дифузьора и релсите на покрива са в цветово съответствие.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш