Русия потвърждава, че първата сделка за износ на Су-57 вече е подписана, разширяването на производството може да позволи бързи доставки, пише Military Watch Magazine.
Неназован чуждестранен клиент вече подписа първия си договор с руския държавен конгломерат за износ на оръжия „Рособоронекспорт” за придобиване на изтребители Су-57 от пето поколение, подхранвайки значителни спекулации коя държава е направила покупката. Говорейки на Airshow China в Джухай на 13 ноември, главният изпълнителен директор на „Рособоронекспорт” Александър Михеев заяви по отношение на продажбата: „Системата за военно-техническо сътрудничество трябва да доведе до ново въоръжение и военна техника на пазара. Ние вече подписахме първите договори за Су-57 .” Ден по-рано Михеев коментира на събитието, че изтребителят „отговаря напълно на всички изисквания към самолетите от пето поколение“, според Министерството на отбраната на Русия, той се отличава с голяма мощ оръжия с най-новите ракети и модерна бордова отбрана. Не е уточнено кога е бил подписан договорът за продажба на Су-57, което повдига възможността той да е бил подписан много преди авиошоуто в Джухай и вероятно още през 2020 г., когато се съобщава, че Алжир е направил поръчка, пише още изданието.
Коментирайки перспективите за износ на Су-57, главният изпълнителен директор на държавната "Обединена авиостроителна корпорация" Вадим Бадеха заяви, че „се е образувала определена опашка“ за самолета, отбелязвайки, че „от дълго време той привлича законен интерес от нашата дългосрочна партньори.” Производството на Су-57 в значителна степен е започнало сравнително наскоро, като през 2022 г. са доставени само шест изтребителя, 12 през 2023 г. и според графика 20 изтребителя през 2024 г. Въпреки че потвърди, че руските военновъздушни сили се очаква да получат 76 изтребителя до края на 2027 г., остава несигурно какъв мащаб се очаква да достигне производството до този момент, като бързата скорост, с която производството е разширено, поражда значителна вероятност много повече от 76 изтребителя ще бъдат произведени дотогава, като близо две дузини или повече ще бъдат построени за износ. В авиационния завод в Комсомолск на Амур в руския Далечен изток, през август бяха открити нови съоръжения за улесняване на разширеното производство на Су-57, като водещи потенциални клиенти съобщиха, че са проявили интерес към самолета, включително Алжир, Индия и Виетнам, наред с други.
Су-57 е преминал много по-висока степен на бойни изпитания от всеки друг изтребител от своето поколение, като самолетът е допринесъл за руската въздушна кампания в украинския театър от началото на 2022 г. Операциите включват потискане на противовъздушната отбрана, бой въздух-въздух и операции в силно защитено въздушно пространство на противника, както и набор от мисии за прецизни удари, използващи както вътрешно, така и външно разположени ракети. Изтребителят е един от само четирите в своето поколение, които се произвеждат днес по целия свят, заедно с китайските J-20 и FC-31 и американския F-35. Непосредствените предшественици на Су-57 Су-27 и Су-30 бяха много успешни на световните експортни пазари и бяха закупени в много по-големи количества от чуждестранни клиенти, отколкото от самото руско министерство на отбраната. По-голямата част от Су-27, произведени през 90-те години на миналия век, са придобити от Китай, докато по-голямата част от Су-30, произведени през 2000-те години, са придобити от Индия. Очаква се индийските военновъздушни сили да бъдат водещият клиент за Су-57 и докато страната се оттегли от сделката за обширни технологични трансфери и съвместна собственост върху програмата, тя продължава да проявява силен интерес или към лицензно производство, или готови покупки. Беше съобщено, че дискусиите за сделка за лицензионно производство са в ход през февруари 2023 г., пише още Military Watch Magazine.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш