Руските държавни медии представиха нова, монтирана на каска, система за прицелване за изтребителя Су-57 от пето поколение, която се очаква да намали ключовата разлика в производителността на самолета в сравнение с неговите китайски и американски конкуренти J-20 и F-35. Подобно на шлемовете на тези конкурентни самолети, новият шлем на Су-57 проектира критична информация директно върху козирката, включително данни за полета и насочването. Съобщава се, че шлемът предоставя изчерпателна представа за оперативната среда и се сдвоява със сензорите на боеца, за да подобри значително осведомеността за ситуацията, пише Military Watch.
Забележителен недостатък на системата на Су-57 е, че тя не е съчетана със система с разпределена апертура - подсистема, уникална за F-35 и китайските J-20 и FC-31, която позволява на пилотите да „виждат през“ своя самолет, използвайки своите каски, съчетани с използване на оптични сензори, като същевременно предоставят предупреждения за входящи заплахи.
Су-57 частично компенсира това с уникалния си набор от пет активни електронно сканирани радарни групи - като някои източници съобщават за разполагането и на шести радар. Те са разпръснати по корпуса, за разлика от J-20 и F-35, които разполагат само с един радар. Изтребителят също остава затруднен по отношение на полезността, която неговите пилоти могат да направят от монтирани на каска прицели за насочване отдалече от прицел поради липса на сравними ракети с китайските PL-10 и американските AIM-9X Block II, въпреки че такава ракета беше потвърдена в 2021 ще бъде в процес на разработка.
Руската индустрия инвестира сериозно в постепенното модернизиране на Су-57, като разкриването на нова каска за изтребителя се случи по-малко от 48 часа след публикуването на първите кадри на дюза за намаляване на напречното сечение на радара за неговите двигатели.
Очаква се Русия да остане значително зад Китай и Съединените щати в разработването на изтребител от шесто поколение, което прави изключително важно да се максимизират характеристиките на нейните самолети от пето поколение, особено след като Су-57 започват да се произвеждат в много по-голям мащаб.
Съществува голяма вероятност решението за закупуване на нови каски да е повлияно от опита от експлоатацията на Су-57 в украинския театър, като самолетът е преминал много по-интензивни бойни тестове от всеки друг изтребител от своето поколение. Операциите включват потискане на противовъздушната отбрана , битка въздух-въздух и операции в силно защитено вражеско въздушно пространство, както и набор от мисии за прецизен удар . Друга значима възможност е, че учения с китайски изтребители, включително пето поколение J-20, може да са накарали руските ВВС да оценят важността на усъвършенстваните системи за каски за бойни операции през 20-те години.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш