Комфортно возене с френски стил
Symbioz потегля с иновативна хибридна система
Все още много водачи заобикалят отдалеч всяка възможност да се “наелектризират”. Сега на пътя за тях се задава ново изкушение да пресекат “червената” линия и да се качат на нов автомобил, който може да се движи, без да гори бензин. Премиерният модел Renault Symbioz прави по-лесен и привлекателен прехода към електрифицираната мобилност.
Изцяло електрическите автомобили забуксуваха на пазара, тъй като явно се оказват твърде сериозно приключение на повечето потенциални купувачи на нови коли. И особено за тези, които не разполагат с условия за зареждане в домашна обстановка. В момента превозните средства с вътрешно горене изживяват неочакван разцвет, като в голямата си част са хибридизирани като Renault Symbioz.
Неговата задвижваща концепция е оригинална, тъй като обединява по авангарден начин бензинова и електрическа мощ. Основният източник на тяга е 1,6-литров четирицилиндров бензинов двигател с атмосферно пълнене и ресурс от 69 kW/94 к. с. Той е комбиниран с електрически агрегат с мощност 36 kW/49 к. с. Системната мощност възлиза на 105 kW/143 к. с. и въртящ момент 250 Нм, тъй като има и втори електродвигател, който усилва въртенето на коляновия вал на бензиновия мотор и служи като стартер генератор.
Основният електрически двигател се захранва от батерия с капацитет 1,3 kWh, която се зарежда или чрез рекуперация при спиране, или от бензиновия мотор. Трансмисията е конструирана с четири предавки за бензиновия двигател и две за електрическия. Усилията на конструкторите са възнаградени от минимален разход на гориво, тъй като за изминаването на 100 км са необходими 4,8 литра бензин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 10,6 секунди.
На пътя Symbioz се движи тихо и гладко, което се дължи на факта, че няма фрикционен съединител. Потеглянето се извършва изцяло на електричество, а управлението на енергийните потоци зависи до голяма степен от режима на шофиране, който е зададен от човека зад волана. Батерията може да се поддържа пълна през цялото време, ако шофьорът иска да има на разположение винаги пълния капацитет на задвижването. При по-рязко натискане на газта реакцията е мигновен спринт от всяка ситуация.
Окачването е настроено така, че пътниците да се чувстват комфортно. Това ще направи много водачи щастливи с приятното возене в градски условия. Извън града неравностите по настилката се “поглъщат” плавно и с типичния финес на пътното поведение на френски автомобил. Предимството на хибридната система изпъква най-вече в града, където в голяма част от времето автомобилът може да се възползва от електрификацията.
В края на годината се очаква представянето на още две задвижващи системи с Mild-хибридна технология. Те ще бъдат с мощност 140 и 160 конски сили, свързани със 7-степенна автоматична трансмисия.
Много място и удобства
Дългият 4,41 метра компактен SUV предлага много място за пътниците и техния багаж. При сгъване на задните облегалки товарният обем достига почти 1600 л. Багажникът няма ръб, което улеснява достъпа до равния под и вкарването дори на най-обемистите предмети. В купето има общо пространство в размер на 24,7 литра за съхранение на вещи, като само обемът на жабката е 7 литра. Вратата на багажника е с електрическо задвижване и функция за безконтактно отваряне.
Отвътре шофьорът може да отвори и затвори багажника чрез команда на таблото, а отвън може да използва електрическия бутон на багажника, безконтактната карта или просто да плъзне крак под сензора на задната броня.
За по-функционалното оползотворяване на вътрешното пространство допринасят двойният под на багажника и плъзгащата се задна седалка. В духа на високотехнологичната задвижваща система е стъкленият покрив, който може да бъде електрохроматично затъмнен.
Кокпитът все още предлага управление на част от функциите с физически бутони. На централната конзола е инсталиран голям сензорен екран, който е “арена” на инфо-развлекателна система от Google Infotainment. Налични са повече от 50 приложения.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш