В Банско отчитат промяна в профила на туристите от Великобритания

Учениците в Бургаско излизат във грипна ваканция от понеделник От утре в цялата област е обявена епидемия

Нетаняху: Иран крие информация за катастрофата на украинския самолет близо до Техеран

Митничари от ГКПП-Кулата намериха 23 000 евро скрити в тайник на лек автомобил

Борисов към феновете на „Левски“: Ако искате да го има този футболен клуб, във вида, в който вие си го представяте, акциите трябва да са си при вас

Двама руски дипломати са обвинени за изнасяне на държавни тайни от България

Откриха трима нелегални имигранти, скрити в тайник на автобус на „Капитан Андреево“

Юсейн Болт ще става баща

Премиерът се срещна с министъра на външните работи на Кипър

Обявяват грипна ваканция в пет община на Пиринско

42-годишна жена е задържана заради фалшивия сигнал за бомба в Благоевград

Учени с пробив в генетиката: Скоро ще ядем, но без да дебелеем

Издебнаха и арестуваха беглеца от полицията в Разград Мъжът се измъкнал по време на разпит и бил на свобода 9 дни

Започна срещата на премиера Борисов с представители на фенклубовете на „Левски“

Карадайъ: Убедени сме във вредата, която управляващото мнозинство нанася на демокрацията и българина

S-класата се сбогува с двигателя V12 Mercedes AMG S 65 Final Edition е последният вариант на лимузината с 6,0-литровия битурбо мотор

Могъщият 6,0-литров битурбо двигател V12 на Mercedes AMG постепенно преминава в графата на изчезващите видове. Той вече не се предлага кабриото SL, както и за новата G-класа. Изглежда само въпрос на време същото да се случи и с двувратите S-класи (купе и кабрио).

Последната S-класа лимузина с този величествен мотор излиза като специална серия с името S 65 Final Edition. След нейното изчерпване с V12 ще разполага само подмарката Maybach, друг е въпросът за колко време. Все по-строгите изисквания в ЕС по отношение на количеството вредни емисии в отработените газове обричат инженерни шедьоври като 12-цилиндровия мотор на Mercedes AMG на изчезване като динозаври в ледников период.

Лимитирната серия името S 65 Final Edition ще се състои само от 130 екземпляра. Те са боядисани в бляскав черен металиков лак обсидиан и стъпват върху 20-инчови алуминиеви джанти с 16 спици, оцветени заедно с въздухозаборниците на предната броня в тъмен бронз. В същия нюанс е и емблемата AMG на задните колони. Четирите ауспухови накрайници са изцяло черни.

Интериорът е обзаведен с черна кожена тапицерия напа с декоративни контрастни шевове и ефектни карбонови елементи. На централната конзола е поставен плакет с надпис „1 of 130“, който маркира принадлежността на автомобила към специалната серия от 130 екземпляра. Логото AMG S 65 Final Edition присъства и върху спортния волан.

Характерният плакет на двигателя с надпис „One Man – One Engine“ също е със специално оформление в черен цвят вместо сребрист. В серийното оборудване са включени многобройни екстри – от големия панорамен стъклен покрив, през зимен пакет до разточителна задна седалка с две индивидуални кресла, разделени от бизнес конзола с климатизирани поставки за чаши.

Електронното ограничение на максималната скорост е повишено от 250 на 300 км/ч. За защита на лаковата повърхност от прах при престой в гараж всеки купувач получава фабрично покривало за лимузината с черен цвят и надпис AMG S 65 Final Edition.

Най-ценното в този автомобил обаче се намира под предния капак, където е инсталиран култовия двигател V12. Захранваният от два турбокомпресора мотор с обем 6,0 л генерира мощност 630 к.с. и въртящ момент 1000 Нм, благодарение на което ускорява за 4,3 секунди от 0 до 100 км/ч. По-малкият двигател V8 в „по-скромния“ модел AMG S 63 обаче има сходни показатели – отстъпва по мощност само с 18 к.с. и дори спринтира по-бързо до 100 км/ч.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.