Бисквити вместо шоколадови зайци за Великден заради високите цени

Великденските зайци са по-скъпи от миналата година и редица производители предлагат нешоколадови великденски лакомства.

Хората се отказват от импулсивни покупки

Намаляват теглото на продаваните шоколадови бонбони

Какаото много поскъпна

Производители на сладкарски изделия използват промоции и предлагат повече нешоколадови великденски лакомства, като бисквити и сметанови зайчета във време, когато растящите цени на какаото застрашават печалбите им, а купувачите се противопоставят на високите цени, пише Ройтерс.

Със спада на „импулсивните покупки“ на шоколад и бонбони от страна на купувачите в смесените магазини и на опашките на касите за хранителни стоки, специални поводи като Великден и Хелоуин са все по-важни за продажбите на компаниите.
Цените на какаото са се утроили през последните 12 месеца заради болестта на бобовите зърна в Западна Африка. Цените на захарта са се повишили с около 7%. Производителите на шоколад определиха плановете си за този Великден още през миналата година и заявиха, че отново ще повишат цените заради кризата с какаото.

Но повишенията на цените идват в деликатен момент, тъй като уморените от инфлацията потребители вече се отказват от импулсивни покупки. Това прави сезонните продажби ключови. Великденските продажби на бонбони в Съединените щати, най-големият потребител на шоколад в света, се очаква да достигнат поне миналогодишните 5,4 млрд. долара, въпреки че това ще се дължи най-вече на увеличението на цените, а не на продадените количества, според Националната асоциация на сладкарите.

Великден е третият най-голям повод в САЩ за купуване на шоколад и бонбони, като Хелоуин заема първото място, следван от зимните празници.

Данни от Националната асоциация на сладкарите показват, че миналата година обемът на шоколад и бонбони, продадени за ежедневни поводи, е намалял с 3,6% в сравнение с 2022 г. Обемите на шоколад и бонбони, продадени за сезонни поводи като Великден, са се повишили леко с 0,1%. Браншът предвижда, че предвид продължаващото поскъпване на какаото, тенденцията ще продължи.

Този Великден производители на шоколадови изделия доставят повече лакомства без какао на търговците на дребно в допълнение към емблематичните шоколадови зайчета и яйца. Въвеждат и опаковки от бисквитки, сметанови зайчета, гумени мечета и шоколадови блокчета.

Американските търговци на дребно са увеличили отстъпките за шоколадови изделия за този Великден в сравнение с миналия.
В магазините Target предлагат по-големи отстъпки за великденски бонбони спрямо миналата година. В Target в Ню Йорк в началото на март пуснаха мини яйца, друг нов продукт за този сезон, а за зайчетата имаше промоция купете второ с 50% отстъпка. В друга верига магазини актуализират стратегията си, за да има по-чести промоции на най-продаваните марки. Джон Амент, независим консултант и бивш глобален вицепрезидент за какаото в производител на захарни изделия заяви, че шоколадът ще бъде с по-големи намаления този Великден в сравнение с миналия, защото потребителите са уморени от увеличенията на цените. Производителите на шоколад вече прокараха увеличения на цените, „Този Великден ще бъде по-скъп от миналата година и има по-малко потребителски апетит за харчене“, заяви той.

Става все по-трудно да бъдат прокарани скоковете на цените. Данните от Nielsen показват, че цената на шоколада в САЩ се е повишила с 10,4% през годината до началото на март, спрямо ръст от 14,3% през същия период година по-рано.
Говорител на производител на захарни изделия заяви пред Ройтерс, че тъй като разходи се покачват, компанията ще обмисли не само увеличение на цените, но и „промяна на единичните тегла“ на своите шоколадови бонбони – техника, известна като „свиваща се инфлация“.

Производители на първокласен шоколад вероятно ще се справят по-добре, защото високата надценка на техния шоколад означава, че може да са в състояние да вдигнат цените по-малко от обикновените производители на шоколад. Но дори те ще видят натиск върху обема на продажбите. Производителите на шоколад за масовия пазар са по-склонни да инвестират в марки, които не са обвързани с какаото, като крекери, бисквити и други закуски.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Капитал и пазари