Цените на бутилките започват от 4 евро, а таван няма
Туристи, почивали у нас, търсят вкуса на родните храни в чужбина
В Германия ядат български мед и пият родно вино. Това стана ясно по време на най-голямото изложение за храни и земеделски стоки “Зелена седмица”, което се провежда до 28-ми януари в германската столица Берлин. Близо 80% от българските пчелни продукти се изнасят за Европа, като най-търсени са именно в Германия, обясниха производители, които се представиха с щанд в българската палата.
Страната ни е в центъра на вниманието на изложението, тъй като за първи път в 83-годишната история на панаира България е официалната страна партньор. Най-търсен в Германия е акациевият мед, като в последните години се засилва интересът към този от кориандър и уникалния за Странджа манов мед.
Все по-познато на немския пазар е и българското вино, обясни Лъчезар Босев, който вече над 10 години изнася родни качествени гроздови напитки. Нашите вина се продават основно в специализирани магазини и се търсят от познавачи, като цените започват от 4 евро, а таван няма, обясни той. В ценовия сектор между 10-15 евро са основните вина, които се търсят от масовия потребител и в този сектор конкуренцията е жестока, затова е нужна повече реклама за качеството на българския продукт, показа изложението.
Очакванията на германските търговци са, че родните продукти трябва да са евтини, затова трудно се налагат традиционни български храни, обясни Николай Генов, представител на фирма, участник на изложението. По време на самия панаир българските храни се търсят основно от германски туристи, които са почивали у нас и познават вкуса им, обясни той. Купува се овче сирене за шопска салата например, обясни Генов.
Германия е една от страните, в които харесват качеството на хумуса, произведен у нас и той се продава по веригите в страната, заяви Минка Андреева, управител на фирма производител. Тя обяви, че качеството се цени навсякъде по света и допълни, че българското представяне на изложението я кара да се чувства горда с произхода си.
Освен за реклама и подобряване на имиджа ни като страна производител, изложението “Зелена седмица”, макар и да е насочено основно към крайни клиенти, позволява на българските фирми и да намират партньори – вносители, обясни мениджърът на компания за производство на розово масло Ангел Токмакчиев. Той заяви, че благодарение на участието си с щанд на изложението е сключил договори с 4 компании от Германия, които в момента купуват розово масло за производство на козметика и парфюми.
Суровините предпочитани пред готовите продукти
Част от компаниите – партньори на български фирми, предпочитат да доставят суровини от България вместо готови продукти, тъй като етикирани с местна марка те са по-лесно продаваеми за масовия клиент. Например в Германия се изнася сушена арония, но компания не може да пробие да продава биосертифицирани на няколко пазара вина и сокове, въпреки високото им качество, стана ясно от думите на управителя на компанията Пламен Калинов.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш