20 вместо 175 „коня“
Легендарният предвоенен състезателен автомобил Bentley Blower възкръсва с електрическо задвижване и намалени габарити за шофиране не по пистите, а в градски условия. Този модел е истински „паметник“ на британските моторни спортове.
В периода между между 1929 и 1931 г. традиционната марка Bentley произвежда 55 екземпляра, които се превръщат в „чудовища“ в автомобилните състезания. Задвижването е с 4,5-литров двигател с компресор, откъдето идва името на модела Blower (вентилатор). Мощността му възлиза на фантастичните за онова време 175 к.с. Разбира се, огромният ресурс предизвиква и огромна жажда. В състезанията Blower гълта над 100 литра на 100 км! Реално моделът не успява да спечели много престижни отличия и често получава повреди, но се превръща в легенда със своята мощност, бързина и рев.
Днес Bentley създава ограничено количество нови екземпляри Blower в умален мащаб 85:100. Дължината на каросерията вече е само 3,70 м, а широчината – 1,50 м. На мястото на 4,5-литровия компресорен двигател е инсталиран електромотор със скромната мощност от 20 к.с. Оборудването включва шест специални пакета, всеки от които отдава почит на богатата история на Bentley. Електромобилът има хомологация за масовите пътища и може да се шофира с максимална скорост до 70 км/ч. Батерията е на мястото, което някога е заемано от виещия компресор, и осигурява пробег около 100 км.
Електрическият модел Blower струва над 100 000 евро. Дисплеят за навигация и камерата за заден ход не се вписват съвсем в ретро дизайна на алуминиевото табло. Някогашната ръчна помпа за подаване на гориво е заменена със селектор за избор на режим за шофиране.
Тази забележителна предница по нищо не издава, че зад нея работи малък електромотор.
Пилотското място е запазило автентичния си ретро стил.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш