ГБС с най-ниска оферта за дублиращо трасе на „Хемус“

ГБС с най-ниска оферта за дублиращо трасе на „Хемус“

АПИ отвори ценовите оферти в търг за над 120 млн. лв.

Между 1,5 млн. и 2,1 млн. лв. може да струва километър от основния ремонт на първокласните пътища

Ремонтите ще продължат около две години

Агенция “Пътна инфраструктура” отвори ценовите оферти на участниците в търга за актуализация на технически проекти и основен ремонт на две дублиращи трасета на магистралите “Хемус” и “Тракия”. Процедурата беше стартирана в началото на месец май. Прогнозната ѝ стойност беше над 123,3 млн. лв. без ДДС, но в документацията беше записано изрично, че ценовите предложения на участниците могат да надвишават сумата.

Търгът е разделен на две обособени позиции. Едната е за основен ремонт на близо 23 км от път I-1 София-Ботевград, който се явява дублиращо трасе на “Хемус”. Другата е за ремонт на 58,5 км от път I-8 София-Пловдив, който е дублиращо трасе на “Тракия”.

За дублиращото трасе на “Хемус” са отворени ценовите оферти на четирима кандидати. Най-ниска е ценовата оферта на ДЗЗД “Път I-1 гара Яна”, с участник “ГБС-Инфраструктурно строителство”. Консорциумът предлага да реализира ремонта срещу 36,6 млн. лв. без ДДС.

Най-висока е офертата на ДЗЗД “Пътища-2023”, с участници “Орс-Инфраструктура”, “Пейком България” и “Пътно Поддържане-Сливен”. Консорциумът е предложил цена от над 43,9 млн. лв. без ДДС. Останалите участници с отворени ценови оферти са “ПСТ Груп” с 40,2 млн. лв. без ДДС и “Витез Проспект” с 42,1 млн. лв. без ДДС.

По груби сметки, според най-ниската оферта километър от основния ремонт на трасето би струвал малко над 1,5 млн. лв. без ДДС, а според най-високата - може да достигне 1,8 млн. лв. без ДДС.

Спечелилият търга ще ремонтира трасе, преминаващо през четири населени места. Началото му започва при с. Чурек, преминава през селата Потоп и Елешница и свършва при село Яна. Предвидено е да бъдат рехабилитирани 7 големи мостови съоръжения, както и надлезите на железопътната линия и на “Хемус” при 237-ми км. Срокът за изпълнение е 570 дни или малко над година и половина.

За дублиращото трасе на “Тракия” са отворени ценовите предложения на петима кандидати. Най-ниска е офертата на ДЗЗД “Пътна Инфраструктура 2023”, с участници “Нивел Строй”, “Актив Билдинг Инк” и “Луксор Инвест Груп”. Консорциумът е предложил цена от 98,8 млн. лв. без ДДС. Най-висока е офертата на ДЗЗД “ПСТ I-8”, с участници “ПСТ Груп” и “Новако Строй”. Те са предложили да извършат ремонта за малко над 124,2 млн. лв. без ДДС. Така при най-евтиното предложение километър от основния ремонт ще струва над 1,7 млн. лв. без ДДС, а при най-скъпото над 2,1 млн. лв. без ДДС.

Останалите участници с отворени ценови оферти са: “Джи Пи Груп” - почти 103 млн. лв. без ДДС, ДЗЗД “Път I-8 София-Пловдив”, с участник ГБС - малко над 103,5 млн. лв. без ДДС, ДЗЗД “Пътища-2023”, с участници “Орс-Инфраструктура”, “Пейком България” и “Пътно Поддържане-Сливен” - над 113,8 млн. лв. без ДДС.

Спечелилият търга ще ремонтира участък, преминаващ през 5 населени места. Началото започва при Нови Хан, преминава през с. Вакарел, Ихтиман, с. Мирово и завършва при гр. Костенец. В обхвата има 13 големи съоръжения - мостове и надлез. Срокът за изпълнение е 720 дни или около две години.

Най-четени