Публично търгуваните компании за видеоигри "седят" върху планина от пари и парични еквиваленти на стойност 45 милиарда долара. Това може да доведе до по-голяма консолидация на пазара на видеоигри, оценяван на общо 188 милиарда долара тази година, според най-новия доклад на фирмата за рисков капитал "Конвой" (Konvoy), заключенията, от който цитира Си Ен Би Си.
Компании като "Актавижън Близърд" (Activision Blizzard), "Електроник Артс" (Electronic Arts), сингапурската "Сий" (Sea), японските Нинтендо (Nintendo) и "Бандай намко" (Bandai Namco), южнокорейската "Нексон" (Nexon) и китайската "Нетийз" (Netease) в момента притежават общо 45,1 милиарда долара в кешова наличност и парични еквиваленти, според доклада, който разглежда последните публични отчети на тези дружества.
Фирмите за игри се стремят да задържат геймърите по-ангажирани за по-дълго време чрез мултиплейър (групови) игри, позволяващи на играещите да взаимодействат помежду си мигновено, добавяйки повече съдържание с течение на времето и платени абонаменти, които предлагат определено количество безплатни игри и достъп до облачни игри.
По-трудни времена
Компаниите за видеоигри се борят с влошаване на макроикономическите условия, с висока инфлация и нарастващи лихвени проценти, които намаляват апетита на потребителите за второстепенни по значение разходи.
Докато през 2020 г. потребителите се радваха на облекчените парични условия, времената станаха по-трудни през 2022 г. и 2023 г., тъй като централните банки по света увеличиха лихвите в опит да укротят растящите цени.
Въпреки това базата от играчи на видеоигри продължи да се увеличава, като днес те наброяват 3,381 милиона души, според експертите на "Конвой".
Пазарът на видеоигри остава огромен и се очаква общите продажби да достигнат 188 милиарда долара през 2023 г. Това представлява скромно увеличение с 3 на сто в сравнение с 2022 г., когато продажбите на игри възлизаха на 183 милиарда долара.
(БТА)