Джорджо Армани бойкотира седмицата на модата в Милано

На 90 години Джорджо Армани продължава да работи активно.

Стилистът предпочете да покаже в Ню Йорк колекцията си

„Милано Мода Дона 2025“ вече залага на Китай и Южна Корея

„Гръм от ясно небе“ за модната индустрия на Апенините

Джорджо Армани няма да покаже основната си колекция на започналите във вторник в Милано дефилета на дамската мода за пролетта и лятото на 2025-та, а в Ню Йорк. Новината бе определена от италианските медии като „гръм от ясно небе“ за модната индустрия на Апенините, просто защото великият стилист е смятан за неин символ и досега никога не е изневерявал на родината си. Някак за утеха на организаторите на светско-търговската проява и най-вече на неговите многобройни фенове, Джорджо Армани ще представи на 19-и септември втората си линия „Емпорио Армани“, но липсата на първата се смята за истински бойкот на „Милано Мода Дона – пролет лято 2025“.

Като основна причина за отсвирването на проявата от щаб-квартирата на стилиста очертаха откриването на 17 септември на нова търговска сграда на брaнда в центъра на Ню Йорк – събитие, на което би трябвало да дефилират облечените с тоалетите „Джорджо Армани“ модели. Но авторитетни италиански вестници като „Република“ и „Ил Джорнале“ намекнаха, че може би бойкотът се дължи на спадането из света напоследък на интереса към седмиците на „прет-а-порте“ в Милано и неспособността на шефовете на Националната камара на италианската мода да го съживят.

Събитията в Милано продължават до следващия вторник.

Отсъствието на краля от неговото кралство сякаш стопи ентусиазма, съпътстващ обикновено откриването на седмицата на модата и тя стартира във вторник следобяд някак под сурдинка с ревю на иначе престижния бранд „Фенди“.

До следващия вторник, когато би трябвало да приключи проявата, удължена тази година с един ден, би трябвало да се състоят общо 174 прояви – 57 дефилета на живо /само преди пет години те бяха над 90/, към 70 презентации в зали и трийсетина купона за разтуха на стилисти, модели, търговци, журналисти и всевъзможни модни спецове.

Все пак интерес към седмицата има и той е насочен най-вече към ревютата на италианските икони на „прет-апорте“ – „Прада“, Долче и Габана“, „Гучи“, „Ботега Венета“, „Версаче“ и др. Но за разлика от преди няколко години, когато на дефилетата присъстваха половината звезди на Холивуд, сега най-очакваните гости са само топ-моделите Джиджи и Бела Хадид, плюс Витория Черети, но според светските хроникьори без гаджето й Леонардо ди Каприо. Като причина за спада на интереса изобщо към седмицата на „Милано Мода Дона“ специалистите сочат зациклянето напоследък на бранша не само в Италия, където до края на тази година в сравнение с 2023-та се очаква свиване на оборотите с около 4 на сто, но въобще по света.

Както писа в. „Кориере дела сера“, за да навакса изоставането Националната камара на италианската мода залага преди всичко на Китай и Южна Корея и може би за това търговците и журналистите от двете страни са най-многобройни на сегашната седмицата в Милано  на дамската мода за следващите топли месеци.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл