Електромотори вместо турбини

Новият хиперавтомобил на Bugatti има 1800 к.с.

Tourbillon с четири двигателя е поредният инженерен шедьовър

За по-малко от 2 сек от 0 до 100 км/ч

20 години след като Bugatti наложи хиперспортния автомобил в съвременния свят с лансирането на Veyron, знатната френска марка от концерна Volkswagen предефинира концепцията в духа на най-новото време с изцяло променена задвижваща система и платформа. Новото чудо Bugatti Tourbillon е кола, която продължава традицията на компанията, като същевременно показва нейния път към бъдещето. Това е машина за много специални клиенти. Те би трябвало да ценят техническото съвършенство, уникалния дизайн и зашеметяващата мощност от 1800 конски. И най-важното – да могат да си го позволят, защото автомобилът струва от 4,5 милиона евро нагоре.

Tourbillon е по-елегантен, по-емоционален и по-луксозен от всичко, което някога е виждало бял свят с емблемата на Bugatti. Новият модел нарушава не само традицията на марката да дава на своите автомобили имена на легендарни състезателни пилоти, но и да залага на грандиозния 8,0-литров двигател W16 с четири турбокомпресора, който работи във Veyron и неговия наследник Chiron.

За разлика от тях Tourbillon се задвижва от изцяло нов 8,3-литров мотор V16 с атмосферно пълнене. Той е комбиниран с три електрически двигателя – два на предната ос и един на задната ос. Тази задвижващата система произвежда мощност в размер на 1800 конски сили. От тях 1000 конски сили идват от бензиновия двигател, а още 800 конски сили - от електрическите мотори.

Иновативното решение води до най-мощния автомобил на Bugatti в историята досега. Наистина е удивително, че конструкторите са ампутирали четирите турбини от предишния мотор W16 и са оставили новия двигател да „диша“ въздух по естествен път, а не да се захранва принудително. Този тип големи двигатели са последните „динозаври“ в автоиндустрията и обикновено могат да се открият в солидните американски автомобили, но не и в Европа. Променена е и конфигурацията на цилиндрите, която преминава в подредба от W към V, а същевременно работният обем е увеличен с 300 кубика от 8,0 до 8,3 л. Добавени са обаче и три електромотора, които имат съществено значение за постигането на огромна мощност и високи скорости.

Теглото на хиперавтомобила с Plug-in хибридно задвижване е малко под 2 тона, а това означава невероятно ускорение. За по-малко от 2 секунди Tourbillon спринтира до 100 км/ч, за по-малко от 5 секунди – до 200 км/ч, за по-малко от 10 секунди – до 300 км/ч и за по-малко от 25 секунди – до 400 км/ч. При наличност на подходящо трасе Tourbillon може да развие максимална скорост 445 км/ч.

Водачът има възможност да избира различни конфигурации за ползване на енергийните потоци от бензиновия двигател и електромоторите. Батерията с капацитет 25 киловатчаса може да осигури изцяло електрически пробег около 60 км. Ако не желае електрическа тяга, човекът зад волана има възможност да зададе режим за движение само с бензиновия двигател. 
Първите прототипи Bugatti Tourbillon вече са в тестова фаза. Ще бъдат произведени общо 250 екземпляра от модела, като доставките ще започнат от 2026 г.

Аналогово табло без големи екрани

Колкото модерно да изглежда Bugatti Tourbillon от дизайнерска и технологична гледна точка, фокусът върху безвремието е важен за тази марка. Технологията бързо остарява, а автомобилът трябва да е винаги актуален. По тази причина в интериора няма видими големи екрани.

Големият инструментален панел зад волана е изцяло аналогов. Той е проектиран със занаятчийска прецизност съвместно с швейцарски майстори часовникари и се състои от над 600 детайла. Оттук идва и името на модела Tourbillon – много скъп и сложен механизъм в механичните ръчни часовници, който компенсира ефектите на гравитацията и допринася да се спазва стриктна точност. Турбийонът се смята за върха в часовникарското изкуство и обикновено се срека само в най-скъпите механични часовници. От Bugatti са искали да пренесат в новия си модел „усещането за механично безвремие“, което турбийонът излъчва в часовника и затова са избрали това име на автомобила.

Все пак с натискането на един бутон водачът може да „извади“ контролен дисплей от иначе аналоговата централна конзола и да управлява с него различни функции. 

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили