Включват в него и подзаконовите норми
Предложението е на юристи и се подкрепя от Института за пътна безопасност
Законът за движение по пътищата да не се разделя на три нови закона, а да стане кодекс. Тази идея се възприема след провала на работната група от МВР и Министерството на транспорта, чийто три проекта получиха множество критики при публикуването им за обществено обсъждане, съобщи за “Труд” Богдан Милчев, шеф на Института за пътна безопасност.
“Предложението е на юристи и бе направено за първи път на наш форум в Софийския университет преди повече от година и половина. Ако то се приеме, трите проекта остават в миналото”, поясни Милчев.
Както писа “Труд”, анонимна работна група от “експерти” на КАТ и ДАИ работи от 2017 г. насам и включи сгрешени, объркани и откровено лобистки текстове в трите бъдещи закона. Последният от тях - за пътните превозни средства, който излезе през лятото, бе оттеглен от транспортното министерството в края на обсъждането му.
Засега няма идея за конкретно име - дали новите норми ще се наричат Пътен или Шофьорски кодекс, Кодекс за безопасност на движението по пътищата или по друг начин. В него трябва да намерят място както правилата за движение по пътищата, за водачите и за превозните средства, така и изискванията към пътното строителство, което сега е уредено в Закона за пътищата. Вероятно ще включи и по-голяма част от действащите в момента подзаконови нормативни актове, които засягат шофьорите. Не е ясно кой ще участва в изработването му и дали няма да се стигне до същите кусури като в трите проекта.
“Тежката дума за такъв кодекс е на политиците. Не само те, всеки човек иска да намалеят катастрофите и жертвите по пътищата, което няма как да се случи, ако разделим един закон на три или го превърнем в кодекс. Въпросът е дали е налице воля да се работи за устойчивост и предвидимост на нормативната база, а не да се приемат закони, които после да се променят, допълват и дописват по няколко пъти годишно”, смята Милчев.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш