Започват проверки за незаконни екскурзии

Част от парите за реклама на България като туристическа дестинация ще се дават директно на големи международни туроператори, които да ни промотират. 

Заличиха 211 туроператора от регистъра

Дават пари директно на чужди фирми за реклама на България

Финансират предавания, които разказват истории

Министерство на туризма започва съвместни проверки с МВР, НАП и КЗП за лов на незаконни екскурзии. Ведомството ще проверява клубове по интереси и фирми, работещи в сивия сектор на туризма по сигнали от бизнеса и клиентите, изпратени на ведомствената поща на министерството, съобщи служебният министър на туризма Илин Димитров. За да се ограничат нелоялните практики в сектора се подготвя и кампания със съвети към потребителите.

През последния близо месец са заличени 211 туроператори, които не са имали актуална застраховка “Отговорност на туроператора”, която гарантира сигурността на клиентите в случай на фалит на фирмата или неизпълнение на предвидената програма. Полицата е задължителна, за да работят агенциите легално. От ведомството са изпратили 600 писма до компании с искане да предоставят доказателства, че имат платена застраховка, а тези, които са прекратили дейност по една или друга причина, са заличени, обясни зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева.

За да стимулира записванията от основните туристически пазари от Министерство на туризма залагат по-голяма сума в обществените поръчки за реклама на страната ни, като част от сумата задължително ще трябва да се ползва за кампания през международни туроператори. Три пъти по-малко са записванията на немски туристи за това лято, а чартърните програми ще са с намален обем, заради обещаната и неразплатена помощ от 35 евро към германските агенции, изпращащи организирано туристи у нас. Целта на новата схема е да върне тези гости у нас, като тя ще работи и за останалите емитиращи пазари.

Страната ни ще заложи на по-малко рекламни клипове, които да се въртят по телевизиите, а вместо това ще финансира предавания, които да разказват истории за красотите на страната ни както на български, така и на чужди туристи.

Рекламният бюджет на страната ни е малък в сравнение с този на конкурентите ни, като от бизнеса дори предлагат да се заделя около 10 лева от бюджета за всеки пристигнал турист, което би означавало около 80 млн. лв. бюджет за реклама годишно вместо настоящите 18 млн. лв., посочи още Димитров.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Туризъм