Увеличават се доставките до дома
В момент, в който секторът на продажбите на дребно в Европа изпитва затруднения заради онлайн търговията, магазини за хранителни стоки сменят собствеността си, особено в скандинавските страни и Германия, пише консултантската компания JLL. Инвестициите в супермаркети през първата половина на 2019 г. са 13% от всички вложения в търговски площи. Това е два пъти повече спрямо равнището през 2016 г.
„Секторът на магазините за хранителни стоки се представя силно в Европа и предлага постоянен приток на потребители, дълги договори за наем и разнообразие на наемателите”, казва Ема Татерсол от JLL. „В момент когато някои инвеститори обръщат гръб на търговията на дребно като цяло, търговията с хранителни стоки остава твърдо в списъка им за покупки”, допълва тя.
През последните месеци редица обекти за търговия с храни в Германия, Финландия и Швеция промениха собствеността си. Една от причините за популярността им е, че класическите основи на недвижимите имоти като локация и надеждност на наемателите са лесно проверими. „Фактът, че се намират на доминираща и достъпна локация е голям фактор за инвеститорите. Но основните заслуги на хранителните магазини са популярността и репутацията им. Това е много примамлива оферта за инвеститори, търсещи надеждни приходи”, отбелязва Татерсол.
Макроикономическите фактори също играят роля, като покупателната способност на хората расте. Храните са област, в която хората бързо надграждат, когато имат повече доходи. Очаква се разходите за храни в Европа да достигнат 2,29 млрд. долара до 2022 г., показва анализ на компанията IGD.
Хранителните магазини, както и местни търговски центрове, в които магазините за храни заемат основно място, са по-устойчиви към ръста на онлайн търговия от други подсектори на търговията на дребно. „Въпреки че доставките на хранителни стоки до дома растат, инвеститорите знаят, че хранителните магазини на добри локации са добра инвестиция”, казва Татерсол. Търговията с храни ще остане привлекателна за инвеститорите, търсещи стабилна възвръщаемост за по-дълъг срок. Освен това, тъй като веригите за хранителни стоки се стремят да наберат капитал, за да финансират скъпите услуги за доставка до дома, вероятно още имоти ще излязат на пазара.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш